Jump to content

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017


Sub-Ωhm

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017  

265 members have voted

  1. 1. Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ?

    • 0 mg/ml
      19
    • 1 mg/ml
      14
    • 2 mg/ml
      14
    • 3 mg/ml
      90
    • 6 mg/ml
      91
    • 9 mg/ml
      10
    • 12 mg/ml
      45
    • 15 mg/ml
      3
    • 18 mg/ml
      15
    • Hoger
      1

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Jaren geleden in het "Evod"tijdperk ( 2013 ) begonnen op 24mg.

Toen over gegaan op Taifun's en Kayfun's en een flink aantal liters 18mg gekocht, omdat ik de bui al zag hangen ivm de toen dreigende TPD.

Zo ook wat ander spul over laten komen, om maar NOOIT zonder nicotine te zitten, ik was een flinke nicotine junk.

Toch bijna 3 jaar op 18mg gezeten, en ik maar lezen op het forum: je lichaam geeft het vanzelf aan wanneer je lager in nicotine moet gaan zitten....not dus dacht ik.

Maar ik was van het roken af, en zo blij als een kind, dus dan maar op 18mg dampen, zolang ik niet rookte...prima.

 

Totdat ik op mijn werk was, gewoon inhaleerde, en ineens een hele nare enge, ik zeg maar "kolk" in mijn maag en hoofd kreeg.

Niet te vergelijken met je eerste hijs na het stoppen met roken, anders..gewoon bleh.. eng ..naar.

Ik lag de link niet echt op dat moment, maar in dezelfde week kreeg ik het nog een keer.

Aangezien ik alles zelf al mixte, naar 16mg gegaan, ik was als de dood dat ik te laag zou gaan zitten haha.

Toen van 16mg naar 12, 9 en 6, want ik kreeg telkens weer dat enge rot gevoel na verloop van tijd.

Nu al tijd op 3mg, en nergens last van. Heb een keer 0 geprobeerd, klein flesje gemaakt, gewoon om te testen hoe dat zou smaken, maar nee dat is em niet.

En dat is maar goed ook.....want ik kan nu ik op 3mg zit, 310 jaar worden hahaha...dat is trouwens wel een lekker gevoel!

 

Ik damp mtl en ben een tootle puffer, dus denk je ook...ik wil graag zakken in nicotine, echt....het komt vanzelf, in welke vorm dan ook!

Ik piep niet meer, hoest niet meer, pruttel niet meer en meur niet meer..

Nog elke dag blij dat ik het dampen jaren geleden heb ontdekt, tijden zijn toch anders nu ivm de TPD.

Ik kijk elke dag op het forum, leuk om te lezen en nog steeds leerzaam, grappig of wat dan ook.

Ik ben denk ik de enige "newbie" die al vier jaar dagelijks ingelogd is, haha, maar ik ben nog dagelijks gewoon echt dankbaar dat ik in aanraking met dampen ben gekomen, en al een aantal mensen aan het dampen heb gekregen.

En...het is gewoon een waanzinnige leuke hobby.

 

 

 

Edited by Majella
  • Like 7
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 9/15/2017 at 7:39 PM, Majella said:

Jaren geleden in het "Evod"tijdperk ( 2013 ) begonnen op 24mg.

 

 

 

Ik damp mtl en ben een tootle puffer, dus denk je ook...ik wil graag zakken in nicotine, echt....het komt vanzelf, in welke vorm dan ook!

Ik piep niet meer, hoest niet meer, pruttel niet meer en meur niet meer..

Nog elke dag blij dat ik het dampen jaren geleden heb ontdekt, tijden zijn toch anders nu ivm de TPD.

Ik kijk elke dag op het forum, leuk om te lezen en nog steeds leerzaam, grappig of wat dan ook.

Ik ben denk ik de enige "newbie" die al vier jaar dagelijks ingelogd is, haha, maar ik ben nog dagelijks gewoon echt dankbaar dat ik in aanmerking met dampen ben gekomen, en al een aantal mensen aan het dampen heb gekregen.

En...het is gewoon een waanzinnige leuke hobby.

 

 

 

 

Wat zou dat toch zijn met die nicotine? De meeste mensen hier gaan binnen de kortste keren op een lager gehalte zitten, terwijl de meeste ooit zware rokers waren. En ik begreep dat je met rook veel meer nicotine binnenkrijgt.

Ik blijf op 18mg, en ik damp 24mg als ik dat te pakken kan krijgen. Misschien dat ik ooit zo’n omslagpunt tegenkom, maar ik vind het best. Hoesten en piepen was bij mij vrij snel nadat ik ging dampen en stopte met roken ook over.

 

Wat is trouwens een tootle puffer?

 

Dampen is bij mij ook een hobby geworden, tot mijn grote verbazing, want ik begon ermee als alternatief voor roken. Ik dacht ik koop zo’n e-sigaret en dan ben ik klaar. Maar zo werkt het niet: er gaat een wereld voor je open: zelf liquids maken, nieuwe smaken, shoppen op fasttech, noem maar op. En ik heb vandaag alweer veel tijd besteed aan het lezen van dit forum.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, PetraO said:

Wat is trouwens een tootle puffer?

De definitie is niet heel vast omschreven, het is dampen op laag vermogen met een hogere weerstand coil, lekker relaxed kleinere pufjes en geen grote wolken. Ik ben nu ook aan het tootledampen, coil van 1,8 ohm op tussen de 8 en 12 Watt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@PetraO   Ah..., nog een uitleg,  Een tootle puffer, ook wel MTL. (mouth to lung) is zoals je een sigaret rookte, eerst de mond vol damp en dan inhaleren. Als je direct inhaleert DL(direct lung) sla je de mondinhoud over en gaat de damp in een heis je longen in,het juice verbruik gaat dan flink omhoog, je zou dan teveel nicotine binnen krijgen met hetzelfde nicotinegehalte.  , dat is niet zo lekker.Sinds ik DL paf is de nicotine obsessie naar de achtergrond verschoven en de smaak belangrijker geworden.Maar sommige smaken damp ik toch liever in een MTL tankje, tabakachtige bijvoorbeeld, die vind ik daar dan weer lekkerder in smaken.. Ik heb nog steeds geen dripper, een keertje gedaan in de winkel,

Edited by richard-V
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, cleootje pio said:

De definitie is niet heel vast omschreven, het is dampen op laag vermogen met een hogere weerstand coil, lekker relaxed kleinere pufjes en geen grote wolken. Ik ben nu ook aan het tootledampen, coil van 1,8 ohm op tussen de 8 en 12 Watt.

Aha. Een tootle puffer is dus gewoon een mtl-damper. Dat ben ik ook. Ik heb tot nog toe alleen met mtl-tanks gedampt.

13 minutes ago, richard-V said:

@PetraO   Ah..., nog een uitleg,  Een tootle puffer, ook wel MTL. (mouth to lung) is zoals je een sigaret rookte, eerst de mond vol damp en dan inhaleren. Als je direct inhaleert DL(direct lung) sla je de mondinhoud over en gaat de damp in een heis je longen in,het juice verbruik gaat dan flink omhoog, je zou dan teveel nicotine binnen krijgen met hetzelfde nicotinegehalte.  , dat is niet zo lekker.Sinds ik DL paf is de nicotine obsessie naar de achtergrond verschoven en de smaak belangrijker geworden.Maar sommige smaken damp ik toch liever in een MTL tankje, tabakachtige bijvoorbeeld, die vind ik daar dan weer lekkerder in smaken.. Ik heb nog steeds geen dripper, een keertje gedaan in de winkel,

Dank je, Richard. En dat drippen is, geloof ik, dat je wat liquid op je zelfgebouwde coil druppelt, een paar pufjes neemt, en dan is het opnieuw druppelen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, PetraO said:

Aha. Een tootle puffer is dus gewoon een mtl-damper. Dat ben ik ook. Ik heb tot nog toe alleen met mtl-tanks gedampt.

Niet perse MTL volgens mij, maar daarover verschillen de meningen zoals je al leest in de reactie van @richard-V. Ik kan met bijv. een Goblin mini met een singlecoil rond de 1,8 ohm op 12 watt ook prima DL dampen, wolken zijn dan ook niet heel groot. 

Ik vind dat dan ook tootledampen, maar het maakt niet uit welke naam je eraan geeft als het jou maar bevalt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, PetraO said:

Aha. Een tootle puffer is dus gewoon een mtl-damper. Dat ben ik ook. Ik heb tot nog toe alleen met mtl-tanks gedampt.

Dank je, Richard. En dat drippen is, geloof ik, dat je wat liquid op je zelfgebouwde coil druppelt, een paar pufjes neemt, en dan is het opnieuw druppelen.

Je druppelt dan de wick drijfnat dopje er weer op en dan neem je niet een pufje maar een grote heis en dan staat de kamer blauw, het is het andere uiterste van van wat je nu gebruikt. Er zijn er hier zat mee bezig.Ik nog niet. Al kun je de kamer al blauw zetten met een simpel ello/pico starters setje.

Edited by richard-V
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, richard-V said:

Je druppelt dan de wick drijfnat dopje er weer op en dan neem je niet een pufje maar een grote heis en dan staat de kamer blauw, het is het andere uiterste van van wat je nu gebruikt.

 

Dat andere uiterste (grote heis) hoeft niet per se :wink ik heb een aantal prima-voor-MTL RDA's (Strike, Origen Little, Le Zephyr.)

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, richard-V said:

Je druppelt dan de wick drijfnat dopje er weer op en dan neem je niet een pufje maar een grote heis en dan staat de kamer blauw…

 

Bij veel drippers doe je dat inderdaad, maar dat komt vooral omdat er nu niet zo veel exemplaren uit komen die geschikt zijn voor MTL dampen (net als met tankjes het geval is dus). Ook voor squonkers gaat dit op: hoewel sinds een jaartje deze manier van dampen behoorlijk populair is geworden bestaan squonkers al sinds 2009 - 2010 en werden ze gebruikt met ieniemienie drippers die handmatig voor bottom feed geschikt werden gemaakt:

 

66_MZTkg.jpg

 

De batterij is een 18500 en de dripper 14mm breed…

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, richard-V said:

@Eelco     Weer wat geleerd! Heel mooi ding ook trouwens.

Het is een Reo mod uit Amerika (niet van mij: de foto komt van internet).

 

De meeste gebruikers zijn er behoorlijk lyrisch over: ze schijnen praktisch onverwoestbaar te zijn. Maar ze zijn niet goedkoop. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest kvw1978
On 7-10-2017 at 17:16, dancso000 said:

Meestal maak ik van een smaak verschillende nicotine gehaltes,  zodat ik het kan afbouwen. Nu zit ik op 3mg/ml

Netjes

Link to comment
Share on other sites

Ik begon met 12 maar werd vaak duizelig en misselijk ervan. Had in die tijd ook meer hoofdpijn?

Nu zit ik op 6 en 3. Met zelf liquids mixen iets lager omdat een deel van de liquid dan aroma is en de base is 3 mg.

Ik reken dat verder niet uit om toch op 3 te komen, dan maar wat minder!

Als ik kant en klaar niet in 3 kan krijgen koop ik 6 en merk niet veel verschil. Daarom denk ik, kan ik net zo goed 3 dampen want tikje minder ongezond (?) En base is ook iets goedkoper dan!

0 heb ik wel geprobeerd maar vond ik waterig maar dat was Dekang (fruitsmaken) en weet niet of het daar aan lag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 jaar geleden begonnen op 18mg.
Als mijn lichaam het aangaf, ging ik een stapje omlaag.
Uiteindelijk kwam ik op 3mg uit, en heb dat een tijd gedampt.
Echter, in een hectische periode(die nog niet voorbij is) bleek 3mg te weinig te zijn.
Nu zit ik alweer maanden op 6mg, wat ik aanhoud tot mijn lijf weer protesteert.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 20-10-2017 at 08:29, Cyber_Huub said:

4 jaar geleden begonnen op 18mg.
Als mijn lichaam het aangaf, ging ik een stapje omlaag.
Uiteindelijk kwam ik op 3mg uit, en heb dat een tijd gedampt.
Echter, in een hectische periode(die nog niet voorbij is) bleek 3mg te weinig te zijn.
Nu zit ik alweer maanden op 6mg, wat ik aanhoud tot mijn lijf weer protesteert.

Op een of andere rare manier ga je vanzelf omlaag.Weet niet hoe het werkt maar na een tijd op aantal mg/ml wordt het ineens te scherp/vies en gaat je lichaam protesteren terwijl ik met roken dat nooit ervaren heb.Dan zak je met nic en na een tijdje weer hetzelfde.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 15-9-2017 at 19:39, Majella said:

Ik ben denk ik de enige "newbie" die al vier jaar dagelijks ingelogd

Zit jij goed want newbie is een elite status.Iemand die net stopt en overgaat op dampen verdient dat.(eigenlijk speel je dus vals):ja

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Phes62 said:

Op een of andere rare manier ga je vanzelf omlaag.Weet niet hoe het werkt maar na een tijd op aantal mg/ml wordt het ineens te scherp/vies en gaat je lichaam protesteren terwijl ik met roken dat nooit ervaren heb.Dan zak je met nic en na een tijdje weer hetzelfde.

Dus weer een bewijs van die geweldige stofjes in de tabak, om je op die prut te houden.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Cyber_Huub said:

Dus weer een bewijs van die geweldige stofjes in de tabak, om je op die prut te houden.

Gelukkig was ik het meest verslaafd aan nic maar toch heb je soms ineens dat je iets mist.Gaat heel snel weer weg maar weet zeker dat er stoffen in tabac gestopt worden die gelijk aan harddrugs zijn.

Link to comment
Share on other sites

On 7-10-2017 at 15:44, tsiis said:

 

Dat andere uiterste (grote heis) hoeft niet per se :wink ik heb een aantal prima-voor-MTL RDA's (Strike, Origen Little, Le Zephyr.)

A.h, dat wist ik niet, dan kan ik daar toch gewone MTL tankjes voor gebruiken? (beetje een wel erg late reactie van me.).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...