Jump to content

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017


Sub-Ωhm

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017  

265 members have voted

  1. 1. Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ?

    • 0 mg/ml
      19
    • 1 mg/ml
      14
    • 2 mg/ml
      14
    • 3 mg/ml
      90
    • 6 mg/ml
      91
    • 9 mg/ml
      10
    • 12 mg/ml
      45
    • 15 mg/ml
      3
    • 18 mg/ml
      15
    • Hoger
      1

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

30 minutes ago, richard-V said:

A.h, dat wist ik niet, dan kan ik daar toch gewone MTL tankjes voor gebruiken? (beetje een wel erg late reactie van me.).

 

Ik wilde alleen aangeven dat een RDA ("dripper") niet het andere uiterste hoeft te zijn van "tootlepuffen"/MTL-dampen (zoals jij stelde:grins

Met een dripper zit je meestal wat dichter op de coil dan met een tankje met een schacht (schoorsteen), dit zou de smaak ten goede komen (ongeacht of de RDA nu voor MTL of DL geschikt is).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, tsiis said:

 

Ik wilde alleen aangeven dat een RDA ("dripper") niet het andere uiterste hoeft te zijn van "tootlepuffen"/MTL-dampen (zoals jij stelde:grins

Met een dripper zit je meestal wat dichter op de coil dan met een tankje met een schacht (schoorsteen), dit zou de smaak ten goede komen (ongeacht of de RDA nu voor MTL of DL geschikt is).

Ik tootlepuff ook juist met de dripper hoor :ja, gelukkig maar dat die niet enkel voor DL geschikt zijn. De Nectar micro/nano vind ik zeer geschikt voor MTL. Sterker nog, op meer dan 20 watt wordt het ding zo warm dat je je sigaret erop kan aansteken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Phes62 said:

Gelukkig was ik het meest verslaafd aan nic maar toch heb je soms ineens dat je iets mist.Gaat heel snel weer weg maar weet zeker dat er stoffen in tabac gestopt worden die gelijk aan harddrugs zijn.

Ik ben een bofkont, en heb nooit wat gemist.
 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Phes62 said:

Gelukkig was ik het meest verslaafd aan nic maar toch heb je soms ineens dat je iets mist.Gaat heel snel weer weg maar weet zeker dat er stoffen in tabac gestopt worden die gelijk aan harddrugs zijn.

Mwa ik heb met dampen ook niet echt de kick die ik had met roken, maar nu komt de maar, als ik elke dag rooktte merktte ik ook niet zoveel. Maar als ik bv een week niet rooktte (toen ik uitgaansroker was) dan voel je hem wel. Dit komt zo goed als zeker niet enkel na langere tijd geen nic. Maar ook de koolmonoxide. Je hoort wel eens van sm seksspelletjes, dat je daar opgewonden van raakt, door mindere zuurstof. Snap je me punt? Koolmonoxide is mijn inziens een van de bepalendste stoffen naast nicotine die voor de kick zorgt. 

 

Verder is het idd zo dat er veel shit inzit, amoniak en suiker bv geloof ik ook, ik weet niet of al die dingen verslavend werken in de sigaret, maar ik denk zeker op zijn minst dat het de verslaving stand houdt en verergert.

 

offtopic: vanmiddag op mijn werk zat er weer een te mauwen van zoiets "da die stanklucht ff de andere kant op" ik was appeltaart/kaneel (charlotte van pinky vapes, aanrader trouwens!) aan het dampen. Hij wel shag roken.. ach ik zit er niet zo mee, ik blies daarna maar iet bewuster naar de "lege kant" ik snap dat mensen die niet vapen het misschien prettig vinden, maar ondertussen zelf tabak roken vind ik hypocriet. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb met dampen eigenlijk nagenoeg de zelfde ervaring als met roken. En net als met kettinroken merk en proef ik er in de regel vrij weinig van, maar als ik even een uurtje ofzo niet heb kunnen roken/dampen, zijn de eerste vijf minuten zaaaaalig. De gier, de smaak, het gevoel, alles helemaal optimaal. Wat dat betreft zou ik wat meer tussendoor dat ding weg moeten zetten ;-). 

 

Overigens geldt dat alleen met mtl dampen met een tabaksliquid, bij voorkeur een NET, met minimaal 6mg nicotine. Met DL en fruit smaakjes 'werkt' het niet.

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Dennis1992 said:

Mwa ik heb met dampen ook niet echt de kick die ik had met roken, maar nu komt de maar, als ik elke dag rooktte merktte ik ook niet zoveel. Maar als ik bv een week niet rooktte (toen ik uitgaansroker was) dan voel je hem wel. Dit komt zo goed als zeker niet enkel na langere tijd geen nic. Maar ook de koolmonoxide. Je hoort wel eens van sm seksspelletjes, dat je daar opgewonden van raakt, door mindere zuurstof. Snap je me punt? Koolmonoxide is mijn inziens een van de bepalendste stoffen naast nicotine die voor de kick zorgt. 

 

Verder is het idd zo dat er veel shit inzit, amoniak en suiker bv geloof ik ook, ik weet niet of al die dingen verslavend werken in de sigaret, maar ik denk zeker op zijn minst dat het de verslaving stand houdt en verergert.

 

offtopic: vanmiddag op mijn werk zat er weer een te mauwen van zoiets "da die stanklucht ff de andere kant op" ik was appeltaart/kaneel (charlotte van pinky vapes, aanrader trouwens!) aan het dampen. Hij wel shag roken.. ach ik zit er niet zo mee, ik blies daarna maar iet bewuster naar de "lege kant" ik snap dat mensen die niet vapen het misschien prettig vinden, maar ondertussen zelf tabak roken vind ik hypocriet. 

 

Wurgseks en roken hebben alles met elkaar te maken.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Just now, Dennis1992 said:

Er gebeurt feitelijk hetzelfde in de zin van tijdelijk minder zuurstof wat de kick kan geven.

 

Precies! En dat gegeven levert een van de belangrijkste elementen aan de rookverslaving. De rol van nicotine is van ondergeschikt belang en wordt schromelijk overdreven..

Edited by balling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
2 hours ago, Ro_el said:

6mg werd me te heftig (sub-ohmen) nu nog op 3 mg... en afbouwende

Het ene moment bouw je af, en het andere moment verkoop je alles want je bent gestopt.
Wat een moeite om aan het aantal berichten te komen, zodat je de verkoop in kunt.

Link to comment
Share on other sites

meestal 3 mg/ml DL. Maar heb ook al een aantal sappies gemaakt op 2.5 MG/ML, die ga ik gebruiken als de 3 MG/ML sappies op zijn. Ik verwacht niet dat ik echt verschil ga merken. Ik merk bij mij namelijk dat de hoeveelheid damp, een goeie smaak en vooral ook wel een beetje keelklap fijn is vind ik. Gisteren in de ijust 2 's avonds lopen dampen met framboos maar je voelt totaal geen throathit eigenlijk, als ik daar ananas in heb zitten juist wel. (oke die heeft wel 10% meer PG dan die framboos, maar dan nog)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik damp ook meestal 3mg/ml maar ik heb ook altijd eentje bij de hand van 0mg/ml gewoon omdat het lekkere sapjes zijn. I was begonnen op 6mg, maar zakte al snel af naar 3, en het bevalt me prima. Ik koop sommige K&K bewust zonder nicotine (zoals de koekjes/cakes smaakjes zoals van Suicide Bunny), dan kan ik net zoveel dampen als ik maar wil (en dan snoep ik ook niet meer).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik damp aan 3mg, waar ik ook met gestart ben. De volgende liquidjes ga ik mengen naar 1,5, eens zien of dat me ook bevalt. Soms heb ik het gevoel dat ik meer nicotine binnen heb dan toen ik rookte, ik damp bijna de hele dag door, voor die reden ga ik nicotine afbouwen. Moet zonder ook lukken he? Hopelijk.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Sir Vape A lot said:

@Dennis1992 En test je dan met of zonder nicotine? Ik heb soms ook een duizelig gevoel, vraag me af of dat aan de nicotine ligt of wat anders.

Met wat ik had ze dan gemaakt om voor dagelijks gebruik. Maar soms merk ik WoW die smaak is wel lekker en dan voel je idd die NIC flash. Doorgaans heb ik het goed onder controle en “overdamp” ik niet

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Sir Vape A lot said:

Ik damp aan 3mg, waar ik ook met gestart ben. De volgende liquidjes ga ik mengen naar 1,5, eens zien of dat me ook bevalt. Soms heb ik het gevoel dat ik meer nicotine binnen heb dan toen ik rookte, ik damp bijna de hele dag door, voor die reden ga ik nicotine afbouwen. Moet zonder ook lukken he? Hopelijk.

 

Je zou ook kunnen overwegen om dan juist hoger in je nicotine te gaan (evt. met een MTL set-up), zodat je eerder verzadigd bent en minder hoeft te dampen.

 

Maar hoe dan ook, als je gestopt met roken en nu dampt: maak je niet druk over het nicotinegehalte of je dampgedrag, je verbrandt geen tabak meer dus dat is megawinst :duim

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Sir Vape A lot je moet ff kijken hoe het aanvoelt. Ik damp nu meer als een jaar en sinds ik subohm weet ik dat ik meer genoegen haal met dampen met DL (3 mg/ml) dan met MTL op 6 of 12 MG/ML. Dus ben zelf niet meer zo gefocust erop. Ik denk wel dat ik altijd wat nicotine erinhoud omdat het kan. Maar ik damp niet enkel voor de nicotine, meeste voor de smaak maar toch ook wel voor de keelhit merk ik. Want zonder die keelhit (zoals bij die framboos) dan blijf ik maar lurken, terwijl bij ananas, menthol dat soort smaken je meer keelhit voelt en dus wat sneller verzadigd bent.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, tsiis said:

Je zou ook kunnen overwegen om dan juist hoger in je nicotine te gaan (evt. met een MTL set-up), zodat je eerder verzadigd bent en minder hoeft te dampen.

Om de vele damp maak ik me weinig zorgen, ik geniet van het dampen en tijdens m'n werk ga ik om het uur es 5 min naar buiten. Daar heb ik zelfs geen behoefte om meer te dampen. Ik damp gewoon veel omdat het kan. Heb ook al het idee gehad om meer nicotine te nemen, maar vroeger rookte ik een lichte shag, kleine sigaretjes en ook niet zo heel veel. Wil niet meer nicotine in m'n lijf dan vroeger, juist minder of geen op termijn. 

 

Quote

Maar hoe dan ook, als je gestopt met roken en nu dampt: maak je niet druk over het nicotinegehalte of je dampgedrag, je verbrandt geen tabak meer dus dat is megawinst :duim

Inderdaad, dit blijft een fijn gevoel en de tabak mis ik niet eens. Heb onlangs nog es een sigaretje opgestoken van een vriend. Bwa, wat was dat een vieze smaak :a20 hoeft niet meer voor me.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...