Jump to content

[Poll] Reacties op je e-sig


ikbat

Hoe reageerd je omgeving op je dampertje  

742 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Inmiddels ben ik er wel achter, dat de die-hard roker(diegenen die niet WILLEN stoppen), meteen negatief zijn.

Diegenen die WEL zouden willen stoppen, hebben belangstelling, en vragen me soms de oren van het hoofd........

En wat te zeggen over diegenen die nog nooit gerookt hebben? Zelf ervaar ik hier alleen maar positieve reacties.

Meer smaken zijn er niet........dacht ik......... :weetnie

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad, er zijn rokers die niet moeten weten van de dampers. Zo ken ik iemand die kettingrookt en die mij altijd zegt dat ik, als niet zo zware rookster geweest te zijn, nu meer verslaafd ben aan nicotine dan toen ik rookte. Dit zei hij in de tijd dat ik nog high nicotine dampte, maar inmiddels ben ik via medium naar low  + flash/monsterhit afgezakt en nu piept hij wel anders hahaha! Ook zijn vriendin heb ik aan het dampen gezet en zij wil ook niet meer terug naar de a-sigs. Er is dus nog maar ene ampetante die nog wil roken en die heel de kamer doet stinken als we elkaar bezoeken... Hij zegt nu wel dat hij moet gaan minderen met roken en dat hij toch ook maar eens moet gaan overstappen naar dat dampen, maar tot op heden heb ik er nog niks van gemerkt. Als reden geeft hij aan dat de liquids die zijn vriendin dampt, niet lekker zijn. Tja, dat is voor iedereen verschillend, ik heb al gezegd dat hij dat zelf moet uitproberen, maar helaas : de a-sig zal makkelijker zijn zeker?

Link to comment
Share on other sites

Guest misspetra

Inderdaad, er zijn rokers die niet moeten weten van de dampers. Zo ken ik iemand die kettingrookt en die mij altijd zegt dat ik, als niet zo zware rookster geweest te zijn, nu meer verslaafd ben aan nicotine dan toen ik rookte. Dit zei hij in de tijd dat ik nog high nicotine dampte, maar inmiddels ben ik via medium naar low  + flash/monsterhit afgezakt en nu piept hij wel anders hahaha! Ook zijn vriendin heb ik aan het dampen gezet en zij wil ook niet meer terug naar de a-sigs. Er is dus nog maar ene ampetante die nog wil roken en die heel de kamer doet stinken als we elkaar bezoeken... Hij zegt nu wel dat hij moet gaan minderen met roken en dat hij toch ook maar eens moet gaan overstappen naar dat dampen, maar tot op heden heb ik er nog niks van gemerkt. Als reden geeft hij aan dat de liquids die zijn vriendin dampt, niet lekker zijn. Tja, dat is voor iedereen verschillend, ik heb al gezegd dat hij dat zelf moet uitproberen, maar helaas : de a-sig zal makkelijker zijn zeker?

Dat is eigelijk wel knap Lizzy dat je nu al op low zit met flash/monsterhit.  :clap

Ik wil dit in de toekomst ook zeker gaan proberen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Briggitte

:blab :blab :blab maar helaas : de a-sig zal makkelijker zijn zeker?

Ehmmm.. tjah... er zijn van die dagen...

Je liquid smaakt niet.. welke smaak je ook pakt.. je batterijen net leeg, je carto -alweer- kapot.. dat soort dingen..  :huilt

Dan verlang ik wel eens naar het ff heel snel kunnen opsteken van een a-tje..

Niet gedaan hoor, maar toch..

Dus ja: over de hele linie is een sigaret vele malen makkelijker, voor mij dan, maar ik doe het lekker niet!!  :tonge

Link to comment
Share on other sites

Dat is eigelijk wel knap Lizzy dat je nu al op low zit met flash/monsterhit.  :clap

Ik wil dit in de toekomst ook zeker gaan proberen...

Jamaar Misspetra, ik ben al wel 8 maanden aan het dampen ondertussen hè! Ik moet toegeven dat ik soms wel terug zin heb in medium liquid, maar ik ga volhouden en op die low blijven. Volgende stap is dus die flash/monsterhit ook weglaten en dan zien we wel weer hè! De zero nicotine is mijn doel, maar daar zie ik mij nog niet meteen mijn heil in vinden...

Link to comment
Share on other sites

Guest fastidióso

Ikzelf heb maar 2 dagen met 6mg nicotine gedampt.

Daarna nooit meer aan de nicotine gezeten en alleen maar 0.mg gedampt.!

Had ook wel ECHT de schurft aan die A,tjes hoor...en wilde allang stoppen met roken!!!

Banaan en Cola op dit moment Favo.....slurp zo eens per dag nog aan de damper..en soms dagen niet.

Ik vind het nog steeds DE uitvinding van de eeuw..!

Succes allemaal.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag stond ik met mijn rug naar een groepje mensen, te wachten op de bus. Ik sta te dampen. Komt er iemand vragen voor een aansteker. Ik zeg 'sorry, ik rook niet meer' en barst in lachen uit, eigenlijk heel ongepast, zat nog lang na te gniffelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Barry55

ik kan zon beetje ook alle antw. aanklikken/aanvinken.

sommige maten snakken nog naar een echte sigaret ( ik geef ze het excuus dat ze net een klein week bezig zijn met e-roken ).

En wat enkele andere mensen van een poker toernooi, zijn nog op mijn (nieuwe) e-cig aan het wachten

om het te testen. maarjah laatste 2 weken weinig zin gehad om te pokeren, en gisteren ging het niet

door,  :priest avond.

En tja het groepje die me voor gek verklaren, zijn zelf niet helemaal goed bij, die zitten maar te zaniken over de elektrische ontbranding die er ontstaat.

En hoe slecht dat wel niet is tov een normale verbranding.  Maar bij zulke personen zeg ik altijd:  dat het makkelijker is om een kameel horde te laten springen

dan die persoon uitleg geven  :897 

Link to comment
Share on other sites

Hier inmiddels nog steeds niet heel veel reacties, de meest opvallende van mijn moeder vind ik: het is geen gezicht als je in gezelschap bent. Neehee, roken was dat wel natuurlijk :lolz

Mijn moeder gaat wel al richting de 83. Ik vroeg haar wat ze zou denken als ze me zou zien dampen, niet wetende wat het is. Zij legt dan de link met verdovende middelen.  :headslam

Gelukkig snapt ze het principe van de e-cig goed en staat ze helemaal achter mijn keuze!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest BoilingOil

Ik tref overwegend positieve, nieuwschierige en belangstellende reacties, zowel van rokers als van niet-rokers. De meesten vragen eerst wat voor iets dat pijpje voorstelt, en daarna willen ze me het zien gebruiken. Niemand vindt het raar of belachelijk.

Vooral het financiële aspekt trekt belangstelling van rokers, maar niet-rokers vinden vooral de vermindering van het overlast een goede zaak. Een paar rokers in mijn buurt zijn intussen ook overgestapt, nadat ze mij ermee hadden gezien.

Roken kan echt niet meer  :e33

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Thedezo

Mijn broer zag me van de week dampen ,hij lach helemaal in een deuk

Maar was wel geintresseerd en heeft er gelijk 2 besteld ook 1 voor zijn vrouw

Ze zijn vandaag binnen gekomen dus ben benieuwd wat hij ervan vindt

En een keer dacht iemand dat ik insuline moest spuiten

Mensen staan toch raar te kijken zeker als je ergens dampt waar het niet mag

Maar ik heb toch de meeste lol want op verjaardagen etc hoef ik lekker niet buiten in de kou.  :nanananana

Link to comment
Share on other sites

Hier vandaag bij de bushalte 'cool' van mannen die beduidend jonger waren dan ik. Ik was met de Vamo en een grote Vivi Nova tank aan het dampen en een van hen vroeg of ik rookte :-)

Leuk gesprek gehad over roken, stoppen met roken etc. Webadres van KCER gegeven.

Link to comment
Share on other sites

Hier bij mij, een klein provinciestadje in Frankrijk, is er een lokale E-cig-shop. Deze heeft de laatste jaren heel wat reclame gemaakt in de plaatselijke horeca en zo, zodat het “fenomeen†algemeen bekend is geworden. En er begint een ware doorbraak te komen, je ziet de E-dampers overal: in bars, restaurants, de supermarkt,... niemand kijkt er nog raar van op. Doch die E-shop heeft maar een heel beperkte keuze in dampertjes. De fransen houden er niet zo van om zelf te kiezen, ze hebben liever dat de keuze door een ander gemaakt wordt, als het dan fout loopt kunnen ze er dan beter over zagen en zaniken. Dit heeft dus wel als gevolg dat iedereen hier rondloopt met een eGo-passtrough of eGo-twist batterij met een Stardust V2 2.8Ω. De enige reacties die ik nog krijg is van E-rokers als ik met mijn eCab met clearomiser rondloop van “hé jij hebt een andere dan de mijne, wat is dit en waar heb je die gehaald?â€. Zelfs een Stardust V3 werkt interesse op “wat is dat extra ringetje aan de jouweâ€, maar ja, die moet je bestellen op het Internet en dat is toch wat te vreemd voor de meeste fransen hier. Variabele Volt systemen en Mods, die komen dus nog van Mars.

Link to comment
Share on other sites

Wellicht heeft de publicatie van het onderzoek van Dr. Jacques Granger (Perigueux) er ook toe bijgedragen.

Juist in de Dordogne waar zoveel tabaksplantages zijn.

http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=6558.0

... Dit heeft dus wel als gevolg dat iedereen hier rondloopt met een eGo-passtrough of eGo-twist batterij. Variabele Volt systemen en Mods, die komen dus nog van Mars.

Een eGo-Twist heeft toch variabel volt?

Link to comment
Share on other sites

Als die petitie niet snel massaal wordt getekend, wordt het EU-verbod doorgedouwd, en alle dampers zullen illegaal aan hun spullen moeten zien te komen, met alle gevolgen vandien.

Ik vrees dat velen zich dat nog steeds niet realiseren.

Link to comment
Share on other sites

Ik begin steeds meer in het openbaar te dampen.

Vandaag bij de Kijkshop. Geen reactie, zelfs niet toen ik de e-cig op de toonbank legde tijdens het afrekenen.

Na een avondje winkelen bij de snackbar wat gehaald. Sta daar discreet te dampen (zonder pluimen) en wordt er keihard geroepen: "Heb jij ook al zo'n ding, lijkt wel of iedereen daarmee begint!"  :haha

Noemde ze een paar voorbeelden van mensen die ook dampen in de wijk waar ik woon. Goh, waarom kom ik zo nooit tegen!

Met andere woorden, bij deze snackbar wordt dampen zonder mokken toegestaan. De zus van de baas dampt ook LOL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...