Jump to content

[Poll] Reacties op je e-sig


ikbat

Hoe reageerd je omgeving op je dampertje  

742 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

de leukste hoorde ik gisteren, ïs dat nu zo,n DIGITALE sigaret"?

:lol Wat zei je dan : ja, en de nicotine heb ik vanmorgen gedownload?  :lol

Hahahaha, als dat toch 's zou kunnen...  :funny

Link to comment
Share on other sites

Guest BeetleBone

Ik stond gisteren toevallig met mijn neus boven op 2 politie agenten die mijn maat een bekeuring gaven voor rijden zonder rijbewijs (en terecht).

Ik sta daar te dampen als een idioot, die zaten te kijken en te kijken. Maar ze zeiden niks.

Denk dat ze niks konden verzinnen.

En ik moet toegeven dat voor onwetende mensen de Vamo met Vivi nova 2.5 en gif gele banaan vloeistof er uit kan zien als een Moderne Crackpijp.

:grins

Link to comment
Share on other sites

Guest Maxxi

liquids downloaden en uitprinten met en 3d printer, is dat wat?  :grins

Dat nu net niet maar nu ik je reactie las en het logo van BeetleBone zag even aan het werk gegaan aan een quick and dirty 3D print . Even niet letten op de afwerking. Filament was vastgelopen maar kon nog net op tijd recoveren om de badge niet te moeten weggooien.  :897

Vaping+Allowed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest BeetleBone

liquids downloaden en uitprinten met en 3d printer, is dat wat?  :grins

Dat nu net niet maar nu ik je reactie las en het logo van BeetleBone zag even aan het werk gegaan aan een quick and dirty 3D print . Even niet letten op de afwerking. Filament was vastgelopen maar kon nog net op tijd recoveren om de badge niet te moeten weggooien.  :897

WAUW. Mooi voor aan de deur :D

Heb je dat zelf gemaakt ja?

Ziet er echt goed uit man. uitwerken en in een shop er mee :D

Even op de reacties terug komen, Ik ben nog nergens buiten gestuurd maar MAG dampen Uberhaubt als roken worden gezien.

dan let ik even op de verboden te roken bordjes, Heb nog geen verboden dampen bordjes gezien haha.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maxxi

liquids downloaden en uitprinten met en 3d printer, is dat wat?  :grins

Dat nu net niet maar nu ik je reactie las en het logo van BeetleBone zag even aan het werk gegaan aan een quick and dirty 3D print . Even niet letten op de afwerking. Filament was vastgelopen maar kon nog net op tijd recoveren om de badge niet te moeten weggooien.  :897

WAUW. Mooi voor aan de deur :D

Heb je dat zelf gemaakt ja?

Ziet er echt goed uit man. uitwerken en in een shop er mee :D

Even op de reacties terug komen, Ik ben nog nergens buiten gestuurd maar MAG dampen Uberhaubt als roken worden gezien.

dan let ik even op de verboden te roken bordjes, Heb nog geen verboden dampen bordjes gezien haha.

Jep, snel getekend in Sketchup en naar de printer gestuurd. :)

Kan je gewoon downloaden van m'n Thingiverse profiel en in een Fablab of 3dhub in je buurt laten afprinten. Het is een 5x5cm badge trouwens maar kan je laten schalen zo groot je wil(en kan betalen want het is niet goedkoop).

En om niet te off-topic te gaan nog even een antwoord op je vraag. In Belgie wordt het aanzien als "aanzetten tot roken" wat dus wel strafbaar is. Volgens mij kunnen ze dat niet hard maken in de rechtbank maar denk niet dat iemand dit al geprobeerd heeft.

Link to comment
Share on other sites

Guest patrickb

reacties zijn verschillend;

nieuwsgierig maar voornamelijk toch wel echt geïnteresseerd.

meestal eindig ik het gesprek met het verhaal dat ik nu niet meer het probleem heb van een lege aansteker maar van een lege batterij.. vervolgens gaan we lachend uit elkaar..

Link to comment
Share on other sites

Guest Kimopo

Ik weet niet of het is omdat ik in de regio Rotterdam woon, maar de meesten die mijn (pontificaal gepakte) spuitje zien vragen (of zeggen meteen) dan dat het een mini waterpijpje is

Link to comment
Share on other sites

Guest patrickb

hé leuk, ook Rotterdam hier :)

moet bekennen dat ik als ik buiten ben alleen mijn ego-c's gebruik, met mijn vamo ben ik nog niet buiten geweest..mijn vrouw vind het (de vamo) op iets heel anders lijken dan het werkelijk is..  :mmm

Link to comment
Share on other sites

Guest Fjolle

Sinds 2 1/2 maand damp ik ook op het werk, gewoon op kantoor en vandaag kreeg ik van meerdere mensen de reactie: 'En wanneer ga je nu eindelijk stoppen met dampen?'

:boos

10 jaar het gezeik gehad van stoppen met roken, begint het nu alweer....

:boos

Link to comment
Share on other sites

Guest Kimopo

Sinds 2 1/2 maand damp ik ook op het werk, gewoon op kantoor en vandaag kreeg ik van meerdere mensen de reactie: 'En wanneer ga je nu eindelijk stoppen met dampen?'

... ik zeg op zo'n opmerking alleen maar, stoppen jullie met kaugum kauwen ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Fjolle

Tja Kimopo, vandaag zat er zo'n gevoel bij van: 'Jij bent fout, want jij blijft verslaafd....'

Nou mijn reactie nu: 'Fuck off!'

Ze begrijpen de strijd niet om van een verslaving af te komen, want tenslotte hebben ze er nog nooit mee te maken gehad. Ik vecht er al meer dan 10 jaar tegen en werkelijk waar heel hard vechten, zoals heel velen hier kunnen begrijpen...

Komt de omgeving met de reactie: 'het is toch bedoeld om te stoppen met allles?'

Sorry ik wordt hier heel erg triest van. IK ben bllij met dampen, want het houdt me eindelijk van het roken af... IK voel me goed, want ik rook niet meer...

Maar ook dampen wordt dus ook niet geaccepteerd...

Pech gehad dan voor de omgeving: IK DAMP!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest KyVeVi

Ik krijg vaak de reacties (oliespuitje) of ik een "puffertje" heb of "cannabis gebruik als pijnstiller" voor mijn botpijn (artrose). Soms laat ik ze dus in het ongewisse want dan kan ik gewoon binnen (kroeg, restaurant) lekker dampen  :egypt Vrienden vinden het leuk en zijn blij dat ik van het roken af ben.

Link to comment
Share on other sites

Tja Kimopo, vandaag zat er zo'n gevoel bij van: 'Jij bent fout, want jij blijft verslaafd....'

Nou mijn reactie nu: 'Fuck off!'

Ze begrijpen de strijd niet om van een verslaving af te komen, want tenslotte hebben ze er nog nooit mee te maken gehad. Ik vecht er al meer dan 10 jaar tegen en werkelijk waar heel hard vechten, zoals heel velen hier kunnen begrijpen...

Komt de omgeving met de reactie: 'het is toch bedoeld om te stoppen met allles?'

Sorry ik wordt hier heel erg triest van. IK ben bllij met dampen, want het houdt me eindelijk van het roken af... IK voel me goed, want ik rook niet meer...

Maar ook dampen wordt dus ook niet geaccepteerd...

Pech gehad dan voor de omgeving: IK DAMP!!!!

Fjolle, ik heb dat een tijdje terug ook meegemaakt. Het was mijn moeder die er opmerkingen over maakte ondanks dat ik vanaf het begin had aangegeven dat ik wellicht gewoon zou blijven dampen en dat ik wel zou streven naar een zo laag mogelijk nicotine. Ik vergelijk het voor deze mensen wel eens met cafeïne als genotsmiddel, nicotine is dat net zo voor mij en ik betwijfel of ik daar helemaal mee wil stoppen. En zelfs als ik op 0 mg nicotine zou zitten zou ik waarschijnlijk gewoon door dampen omdat ik anders vroeg of laat toch waarschijnlijk ga terugvallen op roken.

Ik kreeg er ook een klap van toen ik links en rechts hoorde dat mensen zich nou gingen afvragen wanneer ik zou stoppen met dampen. Ik had er zelfs tijdelijk meer nicotine door nodig LOL.  Ik heb ook altijd het idee dat deze mensen kijken hoeveel/hoevaak ik damp. Ik probeer dat naast me naast te leggen maar ik voel het alsof er op me gelet wordt, met zo'n zelfde 'blik' als 'ze steekt weer een sigaret op'.

We zijn lansbrekers meis, verspreiders van het woord en we zullen wel vaker tegen dit soort mensen aanlopen. Zelf ervaar ik het ook wel eens als verslaving, daar niet van. Soms zou ik wel eens gewoon die damper een dag willen kunnen laten (nooit geprobeerd eigenlijk, de gewoonte he). Ik vind deze verslaving (of het nou de nicotine is of de gewoonte) minder destructief gedrag dan het roken wat ik deed en die overtuiging zit zo diep in mezelf dat ik me daar aan vast kon houden.

Mensen begrijpen niet wat dampen is... dat het ook gewoon lekker is... de een stopt zich vol me drop en chocolade met een stoppoging of heeft een eetverslaving, kan niet van het junkfood afblijven of zuipt zich elk weekend een stuk in zijn kraag, een ander houdt ervan om keihard te rijden en zichzelf (en anderen) daarmee in gevaar te brengen. We hebben allemaal onze zonden dus het liefst zou ik tegen deze mensen willen zeggen: "kijk ook eens naar jezelf, leef jij nou zo perfect dan?"

Toevallig was ik vandaag bij de DA en kwam het gesprek op dampen. Geweldige reacties, zowel van de rokers als niet rokers. Ze feliciteerden me gewoon met het feit dat ik 7 maanden niet meer ook. Maar ik zeg er ook altijd wel bij dat ik niet weet of ik de s-cig aan de kant ga leggen omdat ik veel te bang ben dat ik terug ga vallen op roken en gelukkig konden ze zich daar heel veel bij voorstellen - misschien ook wel door mijn eigen enthousiaste verhaal over het feit dat ik geen longklachten meer heb en zelfs deze winter niet eens verkouden ben geweest terwijl ik anders minimaal 1-2 longontstekingen per winter te verduren had.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fjolle

Dank je Blueszz voor deze opsteker :knuf

Gelukkig staat degene die het meeste last had van het feit dat ik rookte, namelijk mijn man, volledig achter me.

Link to comment
Share on other sites

Guest BeetleBone

Het is altijd makkelijk voor niet rokers te klagen over mensen die Roken/Dampen.

Terwijl ze zelf Liters Rode wijn naar binnen kappen op een dag of een krat bier op zuipen.

Of zich de hele dag suf blowen.

Laten we het over alle andere verslavingen maar niet hebben.

Gelukkig heeft nog niemand me in die mate commentaar gegeven over mijn Roken/dampen want geloof me die krijgen de wind van voren.

beter kijkt iedereen is lekker naar zichzelf ipv te oordelen over zaken waar ze geen verstand van hebben.

Link to comment
Share on other sites

Dank je Blueszz voor deze opsteker :knuf

Gelukkig staat degene die het meeste last had van het feit dat ik rookte, namelijk mijn man, volledig achter me.

Dat is toch super!

Mensen die hier negatief over doen begrijpen het niet, en zullen moeilijk te overtuigen zijn.

Die komen we allemaal wel tegen, en als dat van je eigen familie is, is dat natuurlijk wel een domper.

Ik zou zeggen laat ze maar lekker lullen, jij weet wel beter.

Je mag met recht trots op jezelf zijn dat het je toch gelukt is na 10 jaar strijd!  :duim

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest wespenbestrijding

Ik heb ze alle 5 moeten selecteren want: 

1 Eerst Kijken raar als je er mee staat. 

2 Daarna Verklaren ze je voor gek.

3 Dan worden ze nieuwsgierig.

4 Vervolgens beginnen ze interesse te tonen.

5 Vragen wat het is en na uitleg " waar kan ik zo 1 kopen? "

3 dagen later zie je ze met een damper rond lopen.

:clap

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ze alle 5 moeten selecteren want: 

1 Eerst Kijken raar als je er mee staat. 

2 Daarna Verklaren ze je voor gek.

3 Dan worden ze nieuwsgierig.

4 Vervolgens beginnen ze interesse te tonen.

5 Vragen wat het is en na uitleg " waar kan ik zo 1 kopen? "

3 dagen later zie je ze met een damper rond lopen.

:clap

Dit dus, had niet in volgen de gaten dat je meerdere opties kon aanvinken, dus had stap 1,2,3 overgeslagen...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest eGoT

Ik heb de volgende opmerkingen al gekregen;

Bouwvakkers na het voorbij lopen ja dat is zón shishapen.

Denken dat het een waterpijp is, (Maar denk dat die dan ook nooit een waterpijp gezien hebben)

Zien alleen de rook en denken dat het een Atje is. (En proberen te vluchten voor de giftige dampen)

Vragen een vuurtje en zeggen dan dat is zón nep sigaret 

Kijken of ze water zien branden met hun mond open.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...