Jump to content

Overstap roken naar dampen moeilijk


Guest MissSmokie

Recommended Posts

Ik heb een kleine drie jaar aangeklooid met de eerste generaties e-sigaretten , en hoewel sommigen het best even heel leuk deden , was het altijd al snel : zo nu even een echte. En daar haalde ik dan tien keer zo veel bevrediging uit.

 

Pas toen ik juni dit jaar, na lange tijd niet meer proberen, een echt goede set in handen kreeg die me dezelfde zo niet meer bevrediging gaf dan roken (qua damp, gier, smaak en beleving) werd het steeds makkelijker om van de sigaret af te blijven. Ik heb mezelf echter nooit gedwongen (dwang werkt niet bij mij) , en was van meet af aan ook niet voornemens om te stoppen. 

 

Nu rook ik al tijden alleen af en toe 's morgens nog een shaggie, maar ook dat is meer een soort ritueel dan een diepe behoefte geworden. Ik kon al vrij snel hele dagen van huis zonder shag, en na een week of zes was ook het avond-sigaretje er af. Merk dat de behoefte /bevrediging van de ochtendpeuk ook al rap afneemt.

 

Mijn smaakjes /smaakpatroon heb ik inmiddels wel gevonden : grotendeels mtl met tabaksmaak (in elk geval niet iets dat je eet of drinkt) een tussendoor af en toe dl met uitgesproken zoete smaken als snoep/frisdrank tussendoor. Zo bevredig ik mijn drang tot kettingdampen en mijn Snoeplust volledig door dampen. Op stressmomenten grijp ik nu eerder naar de damper dan naar de peuk. Dat was misschien wel de grootste omslag.

 

De belangrijkste stappen in het kunnen wegkomen van de ban van de sigaret waren het zelf bouwen, een regime vinden in wat je meeneemt om de dag door te komen (mods/batterijen), de NET's , en het hele dagen met dampers optrekken. Die luxe is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar ik was dan ook wel een ZEER hardnekkige roker. Had dat blijkbaar ook wel nodig.

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest Kevin Kevin
16 hours ago, K&H said:

Als je hoger gaat met nicotine, zal het makkelijker gaan, probeer eens  MTL op 12mg of 18mg.

Maar je wil graag ook meer damp, ik wissel af met DL 3mg en MTL 12 mg.

Voor smaak is het wat zoeken wat je zelf lekker vind.

Komt wel goed, even doorbijten en dan ben je van die vieze sigaretten af :duim

 

Inderdaad een hoger nicotinegehalte lijkt mij ook beter. Echter heb ik geen idee wat MTL Is? Ik weet alleen dat je bij de Luquids een bepaald nicotinegehalte mag kiezen.  En voor wat de damp betreft. Moet ik dan een andere batterij kopen (dl mg3) ? Sorry, maar ik ben echt nog een beginner op dit gebied. Bedankt voor de tips en hoor graag op welke manier ik meer rook/damp eruit kan krijgen. 

 

Kevin

Link to comment
Share on other sites

MTL = Mouth to Lung, dus dampen zoals je een sigaret rookt,

Met uw toestel   justfog c14  heb je coils van 1.2 ohm en 1.6 ohm dus daar kan je gerust hoger met nicotine gaan zonder iets te veranderen.

Welke coil heb je er nu in steken ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ImNotSatan

Ik heb precies het zelfde met de Justfog c14, ook net begonnen en er mist iets vind het ook niet echt zwaar genoeg. Meestal innaleer ik (met een nieuwe coil) 7/8 seconden wat veel is voor vapen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, ImNotSatan said:

Meestal innaleer ik (met een nieuwe coil) 7/8 seconden wat veel is voor vapen

 

Ach, dat valt wel mee :-)

 

Ik damp op maximaal 15 Watt maar inhaleer vaak langer dan de 10 seconden die de meeste gereguleerde mods als maximale inhalatie tijd hanteren: het is één van de redenen dat ik voornamelijk mechs gebruik (alhoewel de DNA 75 mod die ik sinds een tijdje heb standaard tot 20 seconden vuurt: dat haal ik echter ook met gemak). 

 

Kortom: iedereen dampt nu eenmaal anders.

Probeer voor jezelf uit te maken welke dingen een apparaat moet kunnen doen om er voor te zorgen dat je van de sigaretten af kan blijven en pas daar jouw keuze op aan. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds 6 november het roken afgezworen. Deze keer voorgoed, hoop ik. Heb een liquid met 6 mg nicotine. Mis het roken erg, maar ik wil echt niet weer gaan roken. Dampen is lekker, de fout die ik wellicht maak is een te laag nic gehalte, en ik heb mijzelf verboden om ergens anders dan thuis te dampen. Met als gevolg dat ik de hele dag aan dampen denk.. shit!

 

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de onschuld, damp nu 1 ml per dag. Dat is ''iets minder'' dan mijn mede-dampers :shock

 

groet,

Maarten 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Maarten said:

Ik heb sinds 6 november het roken afgezworen. Deze keer voorgoed, hoop ik. Heb een liquid met 6 mg nicotine. Mis het roken erg, maar ik wil echt niet weer gaan roken. Dampen is lekker, de fout die ik wellicht maak is een te laag nic gehalte, en ik heb mijzelf verboden om ergens anders dan thuis te dampen. Met als gevolg dat ik de hele dag aan dampen denk.. shit!

 

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de onschuld, damp nu 1 ml per dag. Dat is ''iets minder'' dan mijn mede-dampers :shock

 

groet,

Maarten 

 

Waarom leg je jezelf zoveel druk op?

Laag nicotinegehalte, alleen thuis dampen. Deze beperkingen leveren alleen maar stress op en zijn bijna een garantie dat je weer gaat roken.

Niet doen dus!

Nicotine naar 12 to 16 mg/ml en dampen 24/7 alsof je leven ervan af hangt. En dat is nl. ook zo!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Maarten said:

 

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de onschuld, damp nu 1 ml per dag. Dat is ''iets minder'' dan mijn mede-dampers :shock

 

Zorg nou dat je vooral naar tevredenheid dampt waar je ook bent. Zo geef je jezelf een onnodig zware tijd.

 

39 minutes ago, Maarten said:

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de onschuld,

 

JE was wel overtuigd over de onschuld van roken toen je begon?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Maarten said:

Ik heb sinds 6 november het roken afgezworen. Deze keer voorgoed, hoop ik. Heb een liquid met 6 mg nicotine. Mis het roken erg, maar ik wil echt niet weer gaan roken. Dampen is lekker, de fout die ik wellicht maak is een te laag nic gehalte, en ik heb mijzelf verboden om ergens anders dan thuis te dampen. Met als gevolg dat ik de hele dag aan dampen denk.. shit!

 

Deze keer voorgoed .... hoop je....

beginnen met 6 mg/ml

1 ml per dag

niet buitenshuis dampen

 

Tja... zo blijft roken altijd aantrekkelijker.

 

Wil je stoppen met roken een eerlijke kans geven;

Deze keer voorgoed.... PUNT

Begin met 12 of 18 mg/ml

en zoveel ml als je maar denkt behoefte aan te hebben

damp overal waar je voorheen rookte

En denk steeds... MAAR IK ROOK NIET....DUS WINST

 

Alleen zo geef je het een eerlijke kans van slagen.

 

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Aangezien nu meerdere stoppers in de thread zitten deel ik gewoon ff mijn ervaring, hopen dat jullie er wat aan hebben.

 

Ik wilde al lang stoppen met roken, rookte zware Jakobs, dus pure tabak zonder chemische toevoegingen (echt waar)

Cold Turkey pogingen gedaan maar nooit langer dan een maand.

 

Toen maar dampen geprobeerd, joyetech ego aio probox besteld met een hele zooi liquids erbij, vooral tabak en op 12mg nicotine.

 

Apparaat kwam binnen en die dag heb ik ook mijn laatste shaggie gedraaid, niet eens bewust maar de drang was er niet meer.

 

Na twee weken vind ik de probox wat mild worden, ik moest langer hijsen om aan m'n trekken te komen, toen heb ik er de DL coils bij genomen, man, voor zo een klein kastje is het ineens een echte Geweldenaar!

 

Maar goed vervolgens wende dat ook en kwam er een echte mod met een baby beast tankje, cock-a-doodle-damn! Wat een damp! En wat een warmte!

 

Needless to say Ben ik alweer een beste tijd van de shag af, puur omdat ik loop te hobbyen met dampen, ik maak zelf liquids, bouw m'n rda op met verschillende coils (op t moment een alien build, fucking wow)

 

Maar goed lang verhaal kort, het roken is vervangen door dampen, de handeling van het draaien is vervangen door klooien met metalen draadjes en katoen,

het socializen met vrienden en collegas is niet veranderd, en als voordeel kan ik nu met een gerust hart op plekken dampen waar ik voorheen niet mocht of kon roken! (Aan m'n bureau, in de auto, ja zelfs op de plee, heerlijk!)

 

 

 

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

 

 

 

 

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Oomkobus said:

(Aan m'n bureau, in de auto, ja zelfs op de plee, heerlijk!)

 

En dat allemaal tegelijk!  :lol

 

Maar zonder gekheid, zijn verhaal is de mijne. Gewoon hopla overgestapt na 39 jaar een pakje shag per dag te stoken. Met voldoende nicotine!!! Dat was bijna 5 jaar geleden en nooit meer een sigaret gewild.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik begon ook met gewoon veel nicotine. Na 32 jaar gerookt te hebben ging het belachelijk makkelijk. Zoveel voordelen ook op zeer korte termijn merkbaar. Ik begon met ego aio en justfog q 16 . Superhoog in de nicontine gaan zitten, veel vapen, jezelf het niet te moeilijk maken en dan komt het allemaal vast goed. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ik heb net bij de Primera Elektra zware tabak 18 mg gehaald. Dat maar eens proberen. Heel veel meer keus was er ook niet. Ik zie door de liquids het bos ook niet meer, wat voor de een super is vindt de ander mwah ben ik al lezende achter gekomen. Er is logischerwijs geen all time flavourite. Moet dus gewoon uitproberen.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Nijmegensmoke said:

Ik begon ook met gewoon veel nicotine. Na 32 jaar gerookt te hebben ging het belachelijk makkelijk. Zoveel voordelen ook op zeer korte termijn merkbaar. Ik begon met ego aio en justfog q 16 . Superhoog in de nicontine gaan zitten, veel vapen, jezelf het niet te moeilijk maken en dan komt het allemaal vast goed. 

zo kenbaar was bij mij hetzelfde ,ging ook vanzelf na 4 dagen dampen en roken ben ik gewoon overgestapt op dampen wel met 18mg nico 

moest het veel vroeger gedaan hebben 

had het nog  nooit geprobeerd ,aangezien mijn zuster alles wat op de markt was had gedaan en lukte niet

dat heeft ze allemaal gedaan ,hypnose,pleister,champix,pillen ,accupuntuur,dvd voor stoppen met roken

heb haar nu ne pico en mtl tank gegeven ze is nu al 3 dagen rookvrij ook met hoog nicitine gehalte

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Maarten said:

Ik heb net bij de Primera Elektra zware tabak 18 mg gehaald. Dat maar eens proberen. Heel veel meer keus was er ook niet. Ik zie door de liquids het bos ook niet meer, wat voor de een super is vindt de ander mwah ben ik al lezende achter gekomen. Er is logischerwijs geen all time flavourite. Moet dus gewoon uitproberen.

Wat voor apparaat heb je? Ik zit zelf wel laag, 3 mg, maar ik damp best veel. Maar als ik hoger ga zitten krijg ik waarschijnlijk last er van qua keel etc want 60 watt (0.4 ohm) DL is voor mij zat met 3 mg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net bij de Primera Elektra zware tabak 18 mg gehaald. Dat maar eens proberen. Heel veel meer keus was er ook niet. Ik zie door de liquids het bos ook niet meer, wat voor de een super is vindt de ander mwah ben ik al lezende achter gekomen. Er is logischerwijs geen all time flavourite. Moet dus gewoon uitproberen.
Primera en "zaakjes die het erbij doen" kan ik ook niet echt aanraden, speciaalzaken zijn niet duurder, helaas wel wat dunner gezaaid nog.
Ik ga voor advies naar de rookwinkel hier in den haag, vrienden van me naar de Primera en als ik hoor wat die voor spullen en adviezen meekrijgen man man man, het is gewoon jammer

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Dennis1992 said:

Wat voor apparaat heb je? Ik zit zelf wel laag, 3 mg, maar ik damp best veel. Maar als ik hoger ga zitten krijg ik waarschijnlijk last er van qua keel etc want 60 watt (0.4 ohm) DL is voor mij zat met 3 mg.

 

 

Justfog q16. Ik danp mtl op 5 watt. Niet zo heftig dus.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Maarten said:

Justfog q16. Ik danp mtl op 5 watt. Niet zo heftig dus.

Niet zo heftig ?? Krijg je er op 5 watt überhaupot wel damp uit ? De coils voor de q16 zijn toch 1,2 en 1,6 ohm...zelfs bij de 1,6 begin je toch minimaal, echt minimaal op 8 ? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, L33ntje said:

Niet zo heftig ?? Krijg je er op 5 watt überhaupot wel damp uit ? De coils voor de q16 zijn toch 1,2 en 1,6 ohm...zelfs bij de 1,6 begin je toch minimaal, echt minimaal op 8 ? 

3.2 volt op 1.6 ohm = 6.4 watt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...