Jump to content

Overstap roken naar dampen moeilijk


Guest MissSmokie

Recommended Posts

2 minutes ago, chanelly said:

Gisteren bij radar het stuk over roken gezien.. vind het heel jammer dat de nicotine als eerste altijd word genoemd..

moet nu nog meer uitleggen dat de nicotine niet zo erg is als de rest wat in een sigaret gestopt word!!

In die uitzending werd trouwens wel gezegd dat nicotine niet het grootste probleem was, dat viel mij nog mee.

Maar ook hier op het forum zie je dat de starters direct denken dat als eerste de nicotine omlaag moet, of je hebt mensen die heel trots vertellen dat ze al flink met de nicotine zijn gezakt. Ja ja, dat is er echt heel diep ingeprint in ons brein in de afgelopen decennia.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, chanelly said:

Ooit champix gehad,wat een bende!!!!

jaren terug ook al eens geprobeerd te stoppen met een e sigaret,maar dat was geen succes.. 

En nu,nu al 6,5 week geen sigaret meer aangeraakt!

ik kom van 30 sigaretten per dag af.

het gaat nu super goed.. beter als de eerste keer met een damper,maar het heeft zeker wel met de kwaliteit te maken!

Gisteren bij radar het stuk over roken gezien.. vind het heel jammer dat de nicotine als eerste altijd word genoemd..

moet nu nog meer uitleggen dat de nicotine niet zo erg is als de rest wat in een sigaret gestopt word!!

 

Genoeg argumenten hier te vinden, hoor!

Of kijk maar eens op de site van elja (medeforummer) waar (bijna) al het wetenschappelijke materiaal over dampen maar ook over nicotine, is te vinden:

http://www.stoprokenvandaag.nl/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest chanelly
5 hours ago, Marcel loves E6 said:

In die uitzending werd trouwens wel gezegd dat nicotine niet het grootste probleem was, dat viel mij nog mee.

Maar ook hier op het forum zie je dat de starters direct denken dat als eerste de nicotine omlaag moet, of je hebt mensen die heel trots vertellen dat ze al flink met de nicotine zijn gezakt. Ja ja, dat is er echt heel diep ingeprint in ons brein in de afgelopen decennia.

Dat lees ik hier indd ook veel!

mij bevalt 6 Mg/ml goed en denk er nog niet aan om het te verlagen!

4 hours ago, balling said:

 

Genoeg argumenten hier te vinden, hoor!

Of kijk maar eens op de site van elja (medeforummer) waar (bijna) al het wetenschappelijke materiaal over dampen maar ook over nicotine, is te vinden:

http://www.stoprokenvandaag.nl/

 

Kijk daar hebben  we wat aan!!

Stuur het gelijk naar een paar vrienden?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, chanelly said:

mij bevalt 6 Mg/ml goed en denk er nog niet aan om het te verlagen!

Ik ben destijds begonnen met 12 mg/ml en had mezelf voorgenomen om dat het eerste jaar niet te verlagen. Ik wou mijn eigen stoppoging niet saboteren door té snel te zakken met nicotine. (en het heeft gewerkt:grins)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, balling said:

 

Cynisme en wantrouwen komt voort uit de wereld zelf. Die wereld geeft er ook alle aanleiding toe.

Het is een natuurverschijnsel, een grondhouding dat noodzakelijk is voor het lijfsbehoud.

 

 

 

 

Nu ruim 5 weken niet gerookt. Ben voor 95% okay, maar die andere 5% zit nog in een andere wereld. (beetje vaag, maar ja hoe zeg ik het )

Ik ben niet helemaal scherp. Kent iemand dit gevoel?

Edited by Maarten
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Maarten said:

 

 

 

 

Nu ruim 5 weken niet gerookt. Ben voor 95% okay, maar die andere 5% zit nog in een andere wereld. (beetje vaag, maar ja hoe zeg ik het )

Ik ben niet helemaal scherp. Kent iemand dit gevoel?

Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat je meer zuurstof binnenkrijgt. Google er maar eens op. Een beetje een suf, onwerkelijk gevoel he?

 

Het kan echt even duren voordat alles in balans is. De eerste weken vond ik hel, maar zelfs na een jaar gaat het 'steeds beter voelen' nog wel door. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 12-12-2017 at 14:49, Moppersmurf said:

 

Pah, humor is zooo overrated! Iedereen weet toch dat er niks boven het gezeur van een sjacherijnige bemoeizuchtige klotesmurf gaat in barre tijden!

 

Heb je gelijk in.Als ik jou zie ben ik meteen weer helemaal happy met mijn eigen leven.Het kan dus altijd slechter.THANKS:tong

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

strengthen warnings for varenicline (chantix)

 

Statement for the FDA advisory committee meeting on September 14, 2016
Evidence for suicidal behaviors and violence
A written submission to the US Food and Drug Administration (FDA), which is considering a request to remove the current Black Box warning and mandatory Medication Guide warning about suicidal behaviors and other serious psychiatric side effects associated with varenicline (CHANTIX), a smoking cessation aid.

< Download full report >http://www.ismp.org/QuarterWatch/default.aspx

 

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, richard-V said:
strengthen warnings for varenicline (chantix)

 

Statement for the FDA advisory committee meeting on September 14, 2016
Evidence for suicidal behaviors and violence
A written submission to the US Food and Drug Administration (FDA), which is considering a request to remove the current Black Box warning and mandatory Medication Guide warning about suicidal behaviors and other serious psychiatric side effects associated with varenicline (CHANTIX), a smoking cessation aid.

< Download full report >

 

 

Dat er onder dampers rare snuiters zitten (veel zelfs) moge duidelijk zijn maar onder de artsen en gezondheidsinstellingen die dit aanraden....................

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, balling said:

 

Dat er onder dampers rare snuiters zitten (veel zelfs) moge duidelijk zijn maar onder de artsen en gezondheidsinstellingen die dit aanraden....................

 

Het meest frappante is dat ze dit middel pas afkeuren NADAT er slechte ervaringen mee zijn geconstateerd.

Dampen keuren ze al af VOORDAT ze ook maar iets hebben kunnen vinden.  

 

Follow the money..

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, balling said:

 

Dat er onder dampers rare snuiters zitten (veel zelfs) moge duidelijk zijn maar onder de artsen en gezondheidsinstellingen die dit aanraden....................

Ik heb de laatste weken een hevige strijd geleverd om mijn ziekmakende medicijnen om te ruilen voor gewone die wel werken zoals het moet.Oorzaak; de fabriek was verkocht.kwaliteit weg, en ik doodziek.Gevolg was twee extra medicijnen erbij om de bijwerkingen weg te werken.Fabriek,Lareb,apotheker dokter en assistente bellen,vooral niet boos worden,man ik was woest.blijf echter rustig en beleefd,dan heb je het beste resultaat.Ze spelen met ons leven. De apotheker heeft me meteen laten ruilen en de klachten zijn nu zo'n beetje weg.en kan de twee extra medicijnen ook laten en hoef ik niet naar een cardioloog. Dat alleen maar om een defect medicijn.Ik heb dit vaker meegemaakt,eens met een slaappil,en een paar keer met diazepam wat geen diazepam bevatte,en dat beeldde ik me uiteraard in.Opgestuurd naar lab. door een andere arts om te testen ,en ik had gelijk er zat niks in.Als ik om me heen hoor hoe mensen rare bijwerkingen hebben van zalf oogdruppels,kunstheup die afbreekt enz. Als het over batterijen airbags of slechte rookworst gaat staat het GROOT in de krant en de medische miskleunen,nee daar horen we niets over.Gek toch.Dus plaats ik wel een linkje waar het van pas komt,in dit geval dus iets wat tegen rook verslaving zou moeten werken.http://www.ismp.org/QuarterWatch/default.aspx

Edited by richard-V
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, richard-V said:

Heb je al "beerput nederland" gekeken? (2Doc)

 

Ja ! Een stukje bekeken. Bedankt voor de link. Ging oa. over Trafigura. Bekend verhaal. Dat zoiets zo maar uitgezonden mag worden.

Een paar jaar geleden beweerde ik dat n.a.v. de dampperikelen en regelgeving onze regering en de EU zo corrupt als de nete zijn en dat dat echt niet alleen maar op dampgebied zo is maar op bijna alles van toepassing is. Nou! Ik heb dat geweten.

Veel wordt de "lobby" verweten maar ik ben nu zover dat de overheid geheel is overgenomen door de lobby. De overheid is de lobby. Zie Rutte en het cadeautje van 1,4 miljard.

Wat nieuw is, is dat het zo open en bloot gebeurd en dat iedereen daarbij ligt te zwijmelen als het maar met een brede glimlach wordt gebracht.

't is triest om dat allemaal te constateren en dat als puntje bij paaltje komt, de burger geheel aan zichzelf is overgeleverd.

Geeft wel een eenzaam gevoel. Vandaar dat ik het niet zo heb op begrippen als "betrokken" en "solidariteit" in het algemeen maar zeker niet als de overheid daarom vraagt. Het geeft een zeer hypocriete bijsmaak. Meestal komt het erop neer dat er onder dwang betaald moet worden.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, balling said:

 

Ja ! Een stukje bekeken. Bedankt voor de link. Ging oa. over Trafigura. Bekend verhaal. Dat zoiets zo maar uitgezonden mag worden.

Een paar jaar geleden beweerde ik dat n.a.v. de dampperikelen en regelgeving onze regering en de EU zo corrupt als de nete zijn en dat dat echt niet alleen maar op dampgebied zo is maar op bijna alles van toepassing is. Nou! Ik heb dat geweten.

Veel wordt de "lobby" verweten maar ik ben nu zover dat de overheid geheel is overgenomen door de lobby. De overheid is de lobby. Zie Rutte en het cadeautje van 1,4 miljard.

Wat nieuw is, is dat het zo open en bloot gebeurd en dat iedereen daarbij ligt te zwijmelen als het maar met een brede glimlach wordt gebracht.

't is triest om dat allemaal te constateren en dat als puntje bij paaltje komt, de burger geheel aan zichzelf is overgeleverd.

Geeft wel een eenzaam gevoel. Vandaar dat ik het niet zo heb op begrippen als "betrokken" en "solidariteit" in het algemeen maar zeker niet als de overheid daarom vraagt. Het geeft een zeer hypocriete bijsmaak. Meestal komt het erop neer dat er onder dwang betaald moet worden.

Balling,ik heb me terug getrokken in mijn eigen wereldje van familie,vrienden en lees belangrijk nieuws alleen nog online uit meerdere bronnen waar ik nog klein beetje vertrouwen in heb.TV kijk ik nauwelijk en wat ik kijk neem ik op om de reclame 30x door te spoelen.Heb 0% vertrouwen in overheid die in mijn ogen allemaal discipelen zijn van de EU (zie 3x referendum)en alleen maar op baantjes jacht zijn bij das neue reich.

Edited by Phes62
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Phes62 said:

Balling,ik heb me terug getrokken in mijn eigen wereldje van familie,vrienden en lees belangrijk nieuws alleen nog online uit meerdere bronnen waar ik nog klein beetje vertrouwen in heb.TV kijk ik nauwelijk en wat ik kijk neem ik op om de reclame 30x door te spoelen.Heb 0% vertrouwen in overheid die in mijn ogen allemaal discipelen zijn van de EU (zie 3x referendum)en alleen maar op baantjes jacht zijn bij das neue reich.

 

Phes, Idem hier. Je beschrijft mijn leven zo'n beetje.

Ik snaai wel elke dag de koppen maar als er iets interessants is dan ga ik direct even "ergens anders" kijken voor de duiding maar vooral de comments van de reaguurders.

Een beetje 's lands stemming scannen.

Vooral de links gekkies blijven mij verbazen in hun verbond met de "religie van de vrede". Ooit komen ze van een koude kermis thuis maar ja wij en de rest dus ook.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, balling said:

 

Phes, Idem hier. Je beschrijft mijn leven zo'n beetje.

Ik snaai wel elke dag de koppen maar als er iets interessants is dan ga ik direct even "ergens anders" kijken voor de duiding maar vooral de comments van de reaguurders.

Een beetje 's lands stemming scannen.

Vooral de links gekkies blijven mij verbazen in hun verbond met de "religie van de vrede". Ooit komen ze van een koude kermis thuis maar ja wij en de rest dus ook.

Ben bang dat het te laat is en wij zingen onze tijd wel uit.Kan nu al terug kijken op een super mooi leven maar vrees voor mijn kinderen.Ben bang dat ze alles gaan resetten door een 3e wereldoorlog waar ze natuurlijk weer enorm aan gaan verdienen en dan eindelijk hun wereldheerschappij kunnen afdwingen.

1 minute ago, Sub-Ωhm said:

:mmm. . .

 

:nee

Dacht dat je even naar wc was.Oeps sorry.:regels

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/13/2017 at 6:50 AM, Maarten said:

 

 

 

 

Nu ruim 5 weken niet gerookt. Ben voor 95% okay, maar die andere 5% zit nog in een andere wereld. (beetje vaag, maar ja hoe zeg ik het )

Ik ben niet helemaal scherp. Kent iemand dit gevoel?

Ik had het niet zo lang, geloof ik, maar ik herken het wel. Bij mij was het na een dag of tien stoppen op z’n ergst. Nu (na ruim vier maanden gestopt te zijn) heb ik nergens last meer van.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...