Jump to content

Overstap roken naar dampen moeilijk


Guest MissSmokie

Recommended Posts

3 hours ago, Maarten said:

 

Ik wil niemand voor het hoofd stoten. Laat ik dan de hoop uitspreken voor diegenen die nog niet zijn gestopt dat als je wilt stoppen op wat voor manier dan ook, het jou ook lukt! Dampen helpt mij erg iig.

 

Laat je niet ontmoedigen, hoor. Mopper is wat uit z'n humeur maar dat komt wel vaker voor. Hij zit in z'n blauwe periode (blue mood).

Ik herken je gevoel van enthousiasme iig. na 4 jaar dampen nog steeds en nog steeds verbaasd mij de uitvinding. En ook nog steeds verbaasd mij de weerstand daar tegen. 

Nog steeds ook ben ik verbaasd over de snelheid waarmee dampen zich de laatste jaren heeft ontwikkeld. Ik ben iig. erg blij dat ik in de opwinding,. want dat was het, heb mogen delen. Van 19e eeuwse koperen buisjes naar 21e eeuwse high tech boxjes en dat allemaal in pakweg 4 jaar.

  • Like 4
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, balling said:

 

Laat je niet ontmoedigen, hoor. Mopper is wat uit z'n humeur

 

Het enthousiasme snap ik best. Alleen de woorden "als ik het kan kan iedereen het " klinken me nogal bezopen in de oren. We lezen hier vrijwel dagelijks hoe moeilijk sommigen het met de overstap hebben.

Ben ik dan opeens uit mn humeur?  Doe niet zo bezopen gek!

Edited by Moppersmurf
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Moppersmurf said:

 

Het enthousiasme snap ik best. Alleen de woorden "als ik het kan kan iedereen het " klinken me nogal bezopen in de oren. We lezen hier vrijwel dagelijks hoe moeilijk sommigen het met de overstap hebben.

Ben ik dan opeens uit mn humeur?  Doe niet zo bezopen gek!

 

Nou, Mopper! Het is echt je dag niet, hè? Wat is er gebeurd? Ruzie met de surfin? Door de blauwe kat gebeten?

Juist die zin vond ik nou zo leuk. Die zeg ikzelf ook wel eens.

Na 43 jaar roken en talloze mislukte stoppogingen was stoppen een fluitje van een cent. Dus "als ik het kan kan iedereen het".

Of dat ook zo is, is natuurlijk een tweede maar als expressie van enthousiasme uitsteekbaar.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, balling said:

Of dat ook zo is, is natuurlijk een tweede maar als expressie van enthousiasme uitsteekbaar.

Enthousiasme keur ik zelfs goed. Ja echt!  Maar het generaliseren is iets wat me minder ligt. Juist voor de mensen die er wel problemen mee hebben kan dat best lullig over komen. En dat willen we toch niet?

39 jaar een pakkie shag per dag gedaan en in 1 keer over gestapt. Voor mij was het ook geen moeite. Maar het kan ook veel moeilijker. Dat wil ik niet onder de tafel vegen snappie 

Nog nooit ruzie met surfin gehad. Maar Smurfin?  brrrrrrrr  breek me de blauwe bek niet open!

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Maarten said:

Moppersmurf, zo heb ik het niet bedoeld. Jij weet dat wel toch? :f45

 

Psies!

 

Je heb als newbie wel even je vuurdoop gehad, Maarten.

Zo maar de halve creme de la creme van dit forum over je heen gehad.

 

(ptssssss! Het is de core business van dit forum om zoveel mogelijk Mopper te bashen. Alles is daarbij geoorloofd en je hebt nu ervaren dat dit ook nog terecht is).

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, balling said:

 

Psies!

 

Je heb als newbie wel even je vuurdoop gehad, Maarten.

Zo maar de halve creme de la creme van dit forum over je heen gehad.

 

(ptssssss! Het is de core business van dit forum om zoveel mogelijk Mopper te bashen. Alles is daarbij geoorloofd en je hebt nu ervaren dat dit ook nog terecht is).

 

Laten we samen een liedje zingen. Dampin' the night away ofzo.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Maarten said:

 Als ik zo kan stoppen met roken kan iedereen het, 

:nee  Ik heb er veel ellende mee gehad totdat ik ontdekte zwaar allergisch te zijn voor PG, en daarna kwamen er allerlei andere (technische) problemen door VG.  

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nijmegensmoke said:

@Maarten Ik denk dat mopper bedoelde dat ook veel mensen die gestopt zijn (zonder vaper) ook riepen dat "als ik het kan, kan iedereen het". Ook stoppers die zijn gaan vapen hebben het wel eens moeilijk en gaan weer over op analoog roken. Het is inderdaad voor iedereen anders. Ik heb het er niet zo heel moeilijk mee (slechts momentjes, welke na flink zuigen aan m'n apparaat zo weg zijn) en zonder vapen was het mij nooit gelukt om te stoppen. 

Mij is het wel eens gelukt om cold turkey te stoppen, ik rooktte wel niet zoveel gemiddeld denk een peuk op 7 per dag, maar ik merktte het wel hoor een x aantal dagen. Dit was 5 jaar terug ofzo, daarna weer een periode gerookt. Weetje wat het bij mij is, ik ben nu net 25, en heb vanaf mijn 15e op en af gerookt ook heel wisselend qua hoevaak (alleen weekend, alleen avonden, dagelijks) ofterwijl mensen die stoppen tja dat kan, maar een minstens net zo grote opgave is het volhouden.

 

Nu damp ik ruim een jaar, en rook ik ruim en jaar niet meer. Ik heb het wel eens gepresteerd om 3 jaar niet te roken, maar ik vond het zo klote, die geur van een net aangestoken peuk van anderen rook zo lekker.

 

Sinds ik damp heb ik van dat laatste nauwelijks meer aantrekkingskracht. Behalve dat als ik soms denk aan dat je soms gezeik hebt zoals lekken (ego aio had ik dat vooral toen) of dryhits, dan denk je, als ik een pakske camel had was het peuk pakken aansteken en klaar.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, balling said:

 

Laat je niet ontmoedigen, hoor. Mopper is wat uit z'n humeur maar dat komt wel vaker voor. Hij zit in z'n blauwe periode (blue mood).

Ik herken je gevoel van enthousiasme iig. na 4 jaar dampen nog steeds en nog steeds verbaasd mij de uitvinding. En ook nog steeds verbaasd mij de weerstand daar tegen. 

Nog steeds ook ben ik verbaasd over de snelheid waarmee dampen zich de laatste jaren heeft ontwikkeld. Ik ben iig. erg blij dat ik in de opwinding,. want dat was het, heb mogen delen. Van 19e eeuwse koperen buisjes naar 21e eeuwse high tech boxjes en dat allemaal in pakweg 4 jaar.

Op sommige kende gij zelfs muziek luisteren, t mot nie gekker worden, dat die mod dan stik warm wordt, das dan weer t nadeel? Heb nu sinds deze week de joyetech primo mini, en dat grotere scherm is toch wel handig, ik kan er veel meer op aflezen dan op m'n pico's.

Link to comment
Share on other sites

Ja man ik was ook goed verslaafd, niet veel 15 op een dag of zo maar wel van die dikke met rijstevloei, stoppen was echt geen optie ook, maar toen (wél met een ego aio) toch door t dampen gestopt!
Was niet de bedoeling maar de shag verdween in een la en ik was zomaar cold turkey gestopt, drie maanden nu!

Maar goed, twee collega's van me dampen inmiddels ook maar zag laatst een van hen nog met z'n xcube (ja, dat maffe ding met bluetooth) in de linkerhand en halfzware van Nelle in de andere hand,
Hij is super geïnteresseerd in alles damp related maarrrr Kan toch de sigaretten niet laten liggen

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Oomkobus said:

Ja man ik was ook goed verslaafd, niet veel 15 op een dag of zo maar wel van die dikke met rijstevloei, stoppen was echt geen optie ook, maar toen (wél met een ego aio) toch door t dampen gestopt!
Was niet de bedoeling maar de shag verdween in een la en ik was zomaar cold turkey gestopt, drie maanden nu!

Maar goed, twee collega's van me dampen inmiddels ook maar zag laatst een van hen nog met z'n xcube (ja, dat maffe ding met bluetooth) in de linkerhand en halfzware van Nelle in de andere hand,
Hij is super geïnteresseerd in alles damp related maarrrr Kan toch de sigaretten niet laten liggen

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Ik ken ook dual users, van een weet ik ook dat die persoon vooral met uitgaan liever peuken rookt. Of dat nu is omdat hij bang is dat dampen "gek" overkomt of uit gemak (peuk pakken, aansteken en klaar) dat weet ik niet. Ik heb zelf wel heel kort gedual-used, maar dat was maar een week ofzo. Zat tussen de oren merktte ik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Moppersmurf haalt een belangrijk punt aan. Niet iedereen is hetzelfde, maar de kans is wel groot dat de overstap kan lukken.

Kijk je hebt natuurlijk nadelen van allergie, of verkeerde hardware die teveel of te weinig bevrediging leverd.

Verkeerde base voor zelfmixen, ik verdraag namelijk de base van savevape (INSANE BASE)  erg goed, maar ik ben begonnen met de base "vape or diy" en die heeft een bijsmaak als ik subohm en heeft me bijna van het mixen af gehouden.

Of zoals ik al veel gelezen heb in het "stel je voor" topic, dat men weer is gaan roken omdat hun favo liquid opeens nergens meer verkrijgbaar was.

 

Ik geef toe, in het begin, zonder dit forum, heb ik heel wat gegokt.

Heeft ook een flinke duit gekost, met name bijv. smok Baby T8 coils, voorraadje aangeschaft maar zeer ontevreden over de levensduur.

Sinds ik op dit forum vertoef, veel info gevonden, iedere aankoop die ik gedaan heb sinds ik op dit forum vertoef is een goede geweest.

 

Als je pech hebt, en je duiten beperkt zijn, dan kan het nog wel eens moeilijk worden om "makkelijk" over te stappen naar dampen.

En natuurlijk het grote nadeel dat de beginnende damper in principe nog verslaafd is aan de zooi wat in de peuk zit verwerkt en ook nog eens makkelijk verkrijgbaar is.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DDDsprayshop said:

@Moppersmurf haalt een belangrijk punt aan. Niet iedereen is hetzelfde, maar de kans is wel groot dat de overstap kan lukken.

Kijk je hebt natuurlijk nadelen van allergie, of verkeerde hardware die teveel of te weinig bevrediging leverd.

Verkeerde base voor zelfmixen, ik verdraag namelijk de base van savevape (INSANE BASE)  erg goed, maar ik ben begonnen met de base "vape or diy" en die heeft een bijsmaak als ik subohm en heeft me bijna van het mixen af gehouden.

Of zoals ik al veel gelezen heb in het "stel je voor" topic, dat men weer is gaan roken omdat hun favo liquid opeens nergens meer verkrijgbaar was.

 

Ik geef toe, in het begin, zonder dit forum, heb ik heel wat gegokt.

Heeft ook een flinke duit gekost, met name bijv. smok Baby T8 coils, voorraadje aangeschaft maar zeer ontevreden over de levensduur.

Sinds ik op dit forum vertoef, veel info gevonden, iedere aankoop die ik gedaan heb sinds ik op dit forum vertoef is een goede geweest.

 

Als je pech hebt, en je duiten beperkt zijn, dan kan het nog wel eens moeilijk worden om "makkelijk" over te stappen naar dampen.

En natuurlijk het grote nadeel dat de beginnende damper in principe nog verslaafd is aan de zooi wat in de peuk zit verwerkt en ook nog eens makkelijk verkrijgbaar is.

 

Heel herkenbaar hoor. Ik heb ook verkeerde aankopen gedaan, de meest achterlijke (niet te vapen) liquids in elkaar geprutst, zonder gezeten, gelek, verbrandde shit, tas onder, jas onder, blouse onder. Hiernaast word ik genetisch gezien ook al niet gehinderd door allerhand technische vaardigheden en knutselkwaliteiten dus het was een beste uitdaging. maar ja.. ALS HET MIJ ZELFS LUKT...   :lol

  • Like 4
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

On 12/9/2017 at 10:30 PM, Dennis1992 said:

Weetje wat het bij mij is, ik ben nu net 25, en heb vanaf mijn 15e op en af gerookt ook heel wisselend qua hoevaak (alleen weekend, alleen avonden, dagelijks) ofterwijl mensen die stoppen tja dat kan, maar een minstens net zo grote opgave is het volhouden.

 

Wees maar vooral blij dat je in deze tijd jong bent.. toen ik jouw leeftijd was bestond dampen überhaupt niet, stoppen was vooral met kauwgum of pleisters en wilskracht.

Gelukkig voor jou (en mij!) bestaat het nu wel, in allerlei bevredigende vormen.. En dat is fijn.

Jij hebt in ieder geval een geweldige keuze gemaakt (ook voor je gezondheid) door te gaan dampen.. volhouden is (mits we electriciteit houden voor de batterijen) een stuk eenvoudiger dan cold turkey/afbouwen.. zoals vele ex-rokers hier je kunnen beamen :duim.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MrSmiley said:

mits we electriciteit houden voor de batterijen

 

Zolang ze de Tesla's en aanverwanten door de strot willen duwen zullen we onze coils kunnen opstoken!

Hmmmm  Tesla + coil..   Teslacoil?  Klinkt freaky maar dr is al veel onderzoek mee gedaan!

 

Dus kopen we binnenkort geen elektrische auto maar een sjoemelmod :lol

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MrSmiley said:

 

Wees maar vooral blij dat je in deze tijd jong bent.. toen ik jouw leeftijd was bestond dampen überhaupt niet, stoppen was vooral met kauwgum of pleisters en wilskracht.

Gelukkig voor jou (en mij!) bestaat het nu wel, in allerlei bevredigende vormen.. En dat is fijn.

Jij hebt in ieder geval een geweldige keuze gemaakt (ook voor je gezondheid) door te gaan dampen.. volhouden is (mits we electriciteit houden voor de batterijen) een stuk eenvoudiger dan cold turkey/afbouwen.. zoals vele ex-rokers hier je kunnen beamen :duim.

Je vergeet de pillen "Zyban". Die zooi, welke je al moest gaan slikken alvorens te stoppen. Je werd er helemaal knetter van in je bovenkamer. Waarom ze dat nooit tegen gegaan zijn en dampen wel, is me een compleet raadsel. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Nijmegensmoke said:

Je vergeet de pillen "Zyban". Die zooi, welke je al moest gaan slikken alvorens te stoppen. Je werd er helemaal knetter van in je bovenkamer. Waarom ze dat nooit tegen gegaan zijn en dampen wel, is me een compleet raadsel. 

Heel ingewikkeld is het niet ; het is een zeer lucratief product van Big Pharma, net als de nicotinepleisters, en vormen dus ook een klein goudmijntje, net zoals alle andere niet altijd terecht voorgeschreven antidepressiva. Dan laat ik de inkomsten over de bijverschijnselen van die rommel nog even buiten beschouweing, want ik wil liever niet geloven dat dáár opzet achter zit. Ik hoop dat dat gewoon domheid is, en geen berekening. (Net zoals ik niet serieus denk of wil geloven dat Big Pharma garen spint bij het blijven roken van mensen met alle medische gevolgen dáárvan. Het gaat in mijn optiek primair of zelfs uitsluitend om de handel in 'genees'middelen.) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, L33ntje said:

Heel ingewikkeld is het niet ; het is een zeer lucratief product van Big Pharma, net als de nicotinepleisters, en vormen dus ook een klein goudmijntje, net zoals alle andere niet altijd terecht voorgeschreven antidepressiva. Dan laat ik de inkomsten over de bijverschijnselen van die rommel nog even buiten beschouweing, want ik wil liever niet geloven dat dáár opzet achter zit. Ik hoop dat dat gewoon domheid is, en geen berekening. (Net zoals ik niet serieus denk of wil geloven dat Big Pharma garen spint bij het blijven roken van mensen met alle medische gevolgen dáárvan. Het gaat in mijn optiek primair of zelfs uitsluitend om de handel in 'genees'middelen.) 

Cynisme is een houding die voortkomt uit een stuitend of pijnlijk ongeloof in de oprechtheid of goede bedoelingen van de mensen. Die houding wordt op schaamteloos ongevoelige wijze geuit, bijvoorbeeld met bittere, wrede humor of sarcasme.

  • (bij een echtscheiding) Mijn vrouw krijgt het huis. Mijn vervanger kan er zo in.
  • Of denk jij dan dat die Obama géén zakkenvuller is?
  • De beste huwelijken zijn gebaseerd op leugens.
  • (over een doodzieke patiënt) We zullen hem behandelen. Als hij blijft leven, hadden we het bij het rechte eind. Als hij sterft, hebben we toch wat bijgeleerd.
  • (een leerkracht tegen een leerling met een slecht cijfer) Ik zie dat je weer hard gestudeerd hebt. Jij wordt later vast professor.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nijmegensmoke said:

Cynisme is een houding die voortkomt uit een stuitend of pijnlijk ongeloof in de oprechtheid of goede bedoelingen van de mensen. Die houding wordt op schaamteloos ongevoelige wijze geuit, bijvoorbeeld met bittere, wrede humor of sarcasme.

  • (bij een echtscheiding) Mijn vrouw krijgt het huis. Mijn vervanger kan er zo in.
  • Of denk jij dan dat die Obama géén zakkenvuller is?
  • De beste huwelijken zijn gebaseerd op leugens.
  • (over een doodzieke patiënt) We zullen hem behandelen. Als hij blijft leven, hadden we het bij het rechte eind. Als hij sterft, hebben we toch wat bijgeleerd.
  • (een leerkracht tegen een leerling met een slecht cijfer) Ik zie dat je weer hard gestudeerd hebt. Jij wordt later vast professor.

 

Cynisme en wantrouwen komt voort uit de wereld zelf. Die wereld geeft er ook alle aanleiding toe.

Het is een natuurverschijnsel, een grondhouding dat noodzakelijk is voor het lijfsbehoud.

Link to comment
Share on other sites

Toen ik in al mijn naïviteit als beginnende damper aan iemand die in de gezondheidsindustrie werkt, vroeg waarom ze dit geweldige product niet promoten bij haar op het werk, was het antwoord pijnlijk duidelijk.

Aan die troep als Champix zou namelijk zoveel worden verdiend (niet in de laatste plaats omdat rokers vaak meerdere keren een 'kuur' doen), dat artsen en praktijken helemaal niet zaten te wachten op iets dat echt werkt.. Tja..

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Guest chanelly

Ooit champix gehad,wat een bende!!!!

jaren terug ook al eens geprobeerd te stoppen met een e sigaret,maar dat was geen succes.. 

En nu,nu al 6,5 week geen sigaret meer aangeraakt!

ik kom van 30 sigaretten per dag af.

het gaat nu super goed.. beter als de eerste keer met een damper,maar het heeft zeker wel met de kwaliteit te maken!

Gisteren bij radar het stuk over roken gezien.. vind het heel jammer dat de nicotine als eerste altijd word genoemd..

moet nu nog meer uitleggen dat de nicotine niet zo erg is als de rest wat in een sigaret gestopt word!!

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, balling said:

 

Cynisme en wantrouwen komt voort uit de wereld zelf. Die wereld geeft er ook alle aanleiding toe.

Het is een natuurverschijnsel, een grondhouding dat noodzakelijk is voor het lijfsbehoud.

 

Humor is beter! En werkt voor mij met zo goed. Zelfs in hele nare situaties.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...