Jump to content

Overstap roken naar dampen moeilijk


Guest MissSmokie

Recommended Posts

1 hour ago, Maarten said:

 

@Moppersmurf die Pico wacht ik nog even mee, moet ik dat weer thuis uit gaan leggen (en dat terwijl ik makkelijk een 120 euro in de maand oprookte)

 

Laat dr een plaatje van een roze pico zien, dan is ze meteen om! En als dan bij aflevering blijkt dat ie zwart is dan trek je even een semi verbaasde blik maar hou je em toch maar vanwege de rompslomp.

Vrouwen zijn nou eenmaal zwak he...  :haas

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Tamara said:

@Maarten over de verslaving: ik ga er vanuit dat ik nog steeds verslaafd ben maar dan wel veel minder hinderlijk dan voorheen! Ik ging de deur niet uit zonder sigaretten en nu ga ik rustig een paar uur op stap zonder damper. Ik moest na 1 a 1,5 uur echt even pauzeren voor een peuk, ik had een enorme craving dan en dat gevoel ken ik gelukkig niet meer.

 

Verslaafd? Vast wel maar dat ben ik ook aan koffie :hoi

Ga echt de deur niet uit zonder damper.:nee

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Phes62 said:

Ga echt de deur niet uit zonder damper.:nee

Ik neem hem eigenlijk ook altijd mee. Maar ook meer voor het idee van ''als ik wil dampen, kan dat" in de praktijk komt het er op neer dat als ik bijvoorbeeld een middagje naar het centrum van Breda ga ff wat eten/drinken en wat boodschappen doen en dat soort dingen dat ik alleen wat damp onderweg heen/terug in de auto. Als ik daar ben heb ik er ook niet echt behoefte aan en tijdens het wandelen vind ik dat ook niet handig. Ik zit er liever rustig bij :)

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Maarten said:

To be honest: nu 4 weken en 1 dag niet gerookt. Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Dampen helpt, maar ik hoop dat deze periode niet al te lang duurt. Slecht slapen, vaag gevoel, bleeeeeehh. 

Dat is pokke! Damp je 18 mg? Ik heb in het begin nog af en toe een shaggie gerookt, de shag ging steeds minder smaken. Ik lebberde bijna de hele dag door aan de (toen nog) justfog. Ik ben nu 6 mnd en ong. 1.5 week gestopt maar heel soms steekt bij mij het draakje van het "peukroken" willen wel de kop op hoor. De eerste tijd bemerkte ik ook allerlei vage shit bij mezelf maar de voordelen vielen wel het meeste op. Ik hoop voor je dat je jezelf snel wat beter voelt. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Maarten said:

To be honest: nu 4 weken en 1 dag niet gerookt. Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Dampen helpt, maar ik hoop dat deze periode niet al te lang duurt. Slecht slapen, vaag gevoel, bleeeeeehh. 

 

Zeer herkenbaar, vriend. Je bent niet de enige.

Je lichaam is jaren gewend geweest aan de inname van giftige stokken en nu pardoes, is dat niet meer zo.

Je lichaam raakt van slag en is bovendien begonnen om al die troep er weer uit te werken. Dat doet het dus ook 's nachts en dat kost energie.

Allemaal kleine ongemakken maar, als het goed is, wordt het vanzelf beter.

Wel blijven dampen of liever gezegd: Niet weer gaan roken!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Nijmegensmoke said:

Dat is pokke! Damp je 18 mg? Ik heb in het begin nog af en toe een shaggie gerookt, de shag ging steeds minder smaken. Ik lebberde bijna de hele dag door aan de (toen nog) justfog. Ik ben nu 6 mnd en ong. 1.5 week gestopt maar heel soms steekt bij mij het draakje van het "peukroken" willen wel de kop op hoor. De eerste tijd bemerkte ik ook allerlei vage shit bij mezelf maar de voordelen vielen wel het meeste op. Ik hoop voor je dat je jezelf snel wat beter voelt. 

 

16 mg. Anyway, het zal wel goed komen. Roken ga ik nooit meer! Ben al eerder een half jaar gestopt, toen had ik nooit weer moeten beginnen. Maar ja, ik miste wat. Je kent dat wel, klusje gedaan, boodschappen gedaan, even weg geweest, biertje. Alles werd gerelateerd aan roken=gezelligheid & beloning. Gelukkig kan ik nu dampen!

2 minutes ago, balling said:

 

Zeer herkenbaar, vriend. Je bent niet de enige.

Je lichaam is jaren gewend geweest aan de inname van giftige stokken en nu pardoes, is dat niet meer zo.

Je lichaam raakt van slag en is bovendien begonnen om al die troep er weer uit te werken. Dat doet het dus ook 's nachts en dat kost energie.

Allemaal kleine ongemakken maar, als het goed is, wordt het vanzelf beter.

Wel blijven dampen of liever gezegd: Niet weer gaan roken!

 

Ik ga niet roken, nooit weer! Thanks voor de steun. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Precies.....

Is me 1x gebeurd op het werk. Nooit meer.

 

En een keer vergeten toen ik 150 km van huis op de Beverwijkse bazaar liep (coil verbrand).

Gelukkig... 10 meter verder een verkoper met toevallig ook de juiste reserve onderdelen

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Maarten said:

Ik zie soms de term NET voorbij komen. Is dat een bepaalde smaak?

Als het goed is staat er een Stippellijntje onder, dat de afkorting weergeeft als je de muis er op houdt: naturally extracted tobacco, ofwel natuurlijk geëxtraheerde tabak. Simpel gezegd (en eigenlijk is het net zo simpel gedaan als gezegd) een soort koude thee van (echte) tabak in base, paar weken laten trekken (sterke thee), filteren en het aldus verkregen sap als aroma gebruiken in je zelfgemaakte liquid, door toevoeging van base een nicotine. Er zijn op het forum diverse topics over.

 

Het is de smaak van verse, niet verbrande tabak, en in detail afhankelijk van welke tabak je gebruikt. De mijne (Piel Roja) heeft na het mixen een zoet-romige, in de verte wat Butterscotch-achtige smaak, die met steepen (rijpen) wat kruidiger en aardser wordt. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, L33ntje said:

Als het goed is staat er een Stippellijntje onder, dat de afkorting weergeeft als je de muis er op houdt: naturally extracted tobacco, ofwel natuurlijk geëxtraheerde tabak. Simpel gezegd (en eigenlijk is het net zo simpel gedaan als gezegd) een soort koude thee van (echte) tabak in base, paar weken laten trekken (sterke thee), filteren en het aldus verkregen sap als aroma gebruiken in je zelfgemaakte liquid, door toevoeging van base een nicotine. Er zijn op het forum diverse topics over.

 

Het is de smaak van verse, niet verbrande tabak, en in detail afhankelijk van welke tabak je gebruikt. De mijne (Piel Roja) heeft na het mixen een zoet-romige, in de verte wat Butterscotch-achtige smaak, die met steepen (rijpen) wat kruidiger en aardser wordt. 

 

Okay, bedankt en zeer duidelijk

 

Link to comment
Share on other sites

On 2-12-2017 at 15:34, Maarten said:

3.2 volt op 1.6 ohm = 6.4 watt.

Pssst, de justfog Q16 batterij, tenminste de standaard die erbij geleverd wordt, leverd minimaal 3,4volt en komt overeen met 7,225 watt.

de 1,2ohm coil op 3,4volt trekt 9,63333333333 watt.

 

Je kunt de tank ook gewoon op een andere mod monteren die in watt te regelen is, enigste waar je op moet letten (zoals al vermeldt is in dit topic) dat je minimaal begint bij 8watt

en voor mij zelfs maximaal 8,4 watt(1,2 ohm coil), ik gebruik momenteel een q16 tank op een eleaf istick power 80w (en die gaat lekker laaaaaaaaaang mee voordat ik moet laden)

20171206_232204.thumb.jpg.7a0490c95860fd8f58be2081b27edf6d.jpg

 

 

On 5-12-2017 at 15:11, Maarten said:

To be honest: nu 4 weken en 1 dag niet gerookt. Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Dampen helpt, maar ik hoop dat deze periode niet al te lang duurt. Slecht slapen, vaag gevoel, bleeeeeehh. 

Vergis je niet, je lichaam is zichzelf aan het ONTGIFTEN...je bent aan het afkicken van behoorlijk wat schadelijke stoffen.

Geduld, het komt goed. Bij de één wat sneller dan bij de ander..

 

Sterkte en suc6

Edited by DDDsprayshop
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Maarten Ik denk dat mopper bedoelde dat ook veel mensen die gestopt zijn (zonder vaper) ook riepen dat "als ik het kan, kan iedereen het". Ook stoppers die zijn gaan vapen hebben het wel eens moeilijk en gaan weer over op analoog roken. Het is inderdaad voor iedereen anders. Ik heb het er niet zo heel moeilijk mee (slechts momentjes, welke na flink zuigen aan m'n apparaat zo weg zijn) en zonder vapen was het mij nooit gelukt om te stoppen. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nijmegensmoke said:

@Maarten Ik denk dat mopper bedoelde dat ook veel mensen die gestopt zijn (zonder vaper) ook riepen dat "als ik het kan, kan iedereen het". Ook stoppers die zijn gaan vapen hebben het wel eens moeilijk en gaan weer over op analoog roken. Het is inderdaad voor iedereen anders. Ik heb het er niet zo heel moeilijk mee (slechts momentjes, welke na flink zuigen aan m'n apparaat zo weg zijn) en zonder vapen was het mij nooit gelukt om te stoppen. 

 

Ik wil niemand voor het hoofd stoten. Laat ik dan de hoop uitspreken voor diegenen die nog niet zijn gestopt dat als je wilt stoppen op wat voor manier dan ook, het jou ook lukt! Dampen helpt mij erg iig.

Edited by Maarten
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...